Avatar billede tobrukDk Novice
22. marts 2013 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

send email til mig selv med information

hej

det er sådan a jeg er i gang med a lave hjemmeside til Brandvæsen i min kommune.

<form action="#" method="post">
      <table>
        <tr>
            <td>Navn</td>
            <td><input type="text" name="navn" class="new"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Efternavn</td>
            <td><input type="tel" name="efternavn" class="new" maxlength="8"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Email</td>
            <td><input type="email" name="email" class="new"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Tekst</td>
            <td><textarea name="tekst" cols="35" rows="10"></textarea></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><input type="submit" name="send" value="Send" class="new"></td>
            <td></td>
        </tr>
      </table>
  </form>
  <?php
  if(isset($_POST["send"]))
  {
      $fra = $_POST["navn"] . $_POST["efternavn"] . " - <" . $_POST["email"] . ">";
      $email = "info@blablla.dk";
      $title = $_POST["navn"] . " Kontakt - Website";
      $tekst = $_POST["tekst"];

      //headers
      $headers = "MIME-Version: 1.0";
      $headers .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8";
      $headers .= "From: " . $fra . "";

      mail($email, $title, $tekst, $til);
      echo "den er sendt nu NY";
  }
  ?>

Det er sådan her:

<" . $_POST["email"] . ">";

Der vil den ikke vise email som man har skrevet ind  så der stå derfor i stede for jesperbo@meebox.dk eller ligne i den still.  men jeg vil gerne have det er ham brugerne som har skrevet

Håber da på du kan hjælp mig :) og forklare hvad problemet er?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2013 - 12:08 #1
Hvor er det den der $til kommer fra. Og hvorfor anvender du ikke $headers?
Avatar billede tobrukDk Novice
22. marts 2013 - 12:19 #2

$fra = $_POST["navn"] . " " . $_POST["efternavn"] . " - " . "<" . $_POST["email"] . ">";
        $email = "info@blabla.dk";
        $title = $_POST["navn"] . " Kontakt - Website";
        $tekst = $_POST["tekst"];

        //headers
        $headers = "MIME-Version: 1.0";
        $headers .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8";
        $headers .= "From: " . $fra . "";

        mail($email, $title, $tekst, $fra);
        echo "den er sendt nu NY";

Den passer lidt bedre nu eller hvad? hmm

hvor vil du ligge headers ind henne? jeg har bare høret hvis man ikke bruger det/den her så vil man ikke kun bruge å ø æ osv.
Avatar billede tobrukDk Novice
22. marts 2013 - 12:42 #3
Jeg har prøve at gøre sådan her

$fra = $_POST["navn"] . " " . $_POST["efternavn"] . " - " . "<" . $_POST["email"] . ">";
        $email = "info@absb.dk";
        $title = $_POST["navn"] . " Kontakt - Website";
        $tekst = $_POST["tekst"];

        //headers
        $headers = "MIME-Version: 1.0";
        $headers .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8";
        $headers .= "From: " . $fra . "";

        mail($email, $title, $tekst, $headers);
        echo "den er sendt nu NY";
Avatar billede tobrukDk Novice
22. marts 2013 - 15:40 #4
virker nu:

$fra = $_POST["navn"] . " " . $_POST["efternavn"] . "<" . $_POST["email"] . ">";
        $til = "info@absb.dk";
        $emne = "Kontakt form via Absb.dk - Skrevet af: " . $_POST["navn"] . " " . $_POST["efternavn"];
        $besked = $_POST["tekst"];

        //headers

        $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
        $headers .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8\r\n";
        $headers .= "From: " . $fra . "\r\n";

        mail($til, $emne, $besked, $headers);

        echo "ok. Email afsendt!";