Avatar billede clb92 Nybegynder
12. marts 2013 - 19:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel variabelnavn?

Hej.

Jeg har en masse JPanels med navne som panel_00, panel_01, panel_02, osv.

Hvis jeg f.eks. skal skifte background color på dem alle, kan jeg så på nogen mulig måde gøre det i et for-loop? Måske noget i retningen af dette:

for (i=0; i<10; i++)
{
  panel_0<i>.setBackground(Color.RED);
}

Lige nu har jeg lagt mine panels i et array, så jeg kan gøre dette, men det skulle undre mig om ikke der er en lettere (og mindre fyldig) måde at gøre det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2013 - 19:21 #1
Nej, det er der ikke. Du bruger et array, og det er måden at gøre det på.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2013 - 19:22 #2
array eller ArrayList eller HashMap afhaengig af hvad der er bedst i konteksten
Avatar billede clb92 Nybegynder
12. marts 2013 - 21:04 #3
Tak. Jeg giver mig til at læse lidt om HashMaps.

Hvem lægger et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2013 - 02:48 #4
HashMap er hvis du vil slaa op paa navn.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2013 - 02:48 #5
Jeg kan godt smide et svar, men jeg ved ikke rigtigt om jeg har hjulpet.