Avatar billede kgndksv Juniormester
09. marts 2013 - 18:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Langsom internet browser på samsung new series 9 ultrabook

Hej

Jeg har købt mig en ny computer og den er jeg rigtig glad for, men jeg synes den er sindsyg langsom i internet explorer også andre browsere

Den har en i5 processor og en ssd 128 ved ikke om det er derfor den er så langsom til at gå på nettet? det er denne PC:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SANP900X3DA02/samsung-9-serien-13-3-ultrabook-platin-solv

Jeg kan ikke forstå den skal være så langsom. Den har været sådan siden jeg åbnede den, så tror ikke det er virus...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 18:53 #1
har du andre computere/enheder på samme net, som kører uden problemer?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2013 - 19:14 #2
Har du prøvet at deaktivere malware beskyttelses programmer? Kunne forestille mig der er norton på den?..
Avatar billede milter Ekspert
09. marts 2013 - 19:15 #3
Prøv at deaktivere nogle af tilføjelsesprogrammerne som forklaret i linket herunder. Deaktiver 4-5 ad gangen og se hvad der sker.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/how-to-manage-add-ons-in-internet-explorer-9
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. marts 2013 - 19:29 #4
Har du prøvet med kabel eller kun trådløst ?
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
10. marts 2013 - 09:58 #5
Det kan være at der er en der "suger" nettet til sig (bruger alt nettet). Jeg fik forklaret at der måske er en der bruger noget utorrent. Det var så i min tråd men det var på grund af at routeren blev varm... Ved ikke om det kunne have indflydelse på hastighed...
Avatar billede kgndksv Juniormester
10. marts 2013 - 10:58 #6
Hej BlueEyez

Det var lige præcis problemet, nu er det afinstalleret og det kører fint. Underligt Norton er skyld i sådan en fatalfejl...

Kan I fortælle mig om det er korrekt, at der i Windows8 er Microsoft essentials inkluderet og at jeg således ikke skal lede efter nyt virus program?
Avatar billede kgndksv Juniormester
10. marts 2013 - 10:58 #7
Sender du et svar :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2013 - 11:05 #8
Du skal i hvertfald ikke køre med 2 programmer samtidigt.

Jeg havde dog alvorligt overvejet om det ikke er det antivirusprogran som Win 8 er født med der skal afinstalleres.
Norton er efter min overbevisning en bedre beskyttelse end MSE og Defender er.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 11:05 #9
Tror ikke det er der før du installere det men det er gratis :-)

Du får svar her :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2013 - 11:08 #10
Men det er jo kun hvis du har købt Norton. Er det en prøveudgave du har kørt, så må du selv overveje det.
Som freeware havde jeg klart hellere valgt Avast og AVG end MSE, evt suppleret med Malwarebytes.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 11:09 #11
#8 koster os penge så skulle den da gerne være :p selvom jeg ikke kan relatere..
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2013 - 11:10 #12
Det er vist Defender med en antivirus del der er en del af Win 8, og den skulle i følge andre ikke fungere så godt.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2013 - 11:12 #13
#11 Jeg kan heller ikke relatere på andre måder end de tests jeg har set af programmet.
Bruger ikke selv Norton
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 22:08 #14
#7 acceptere du lige svaret så tråden lukkes :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
25. marts 2013 - 21:25 #15
Spørger må godt lige acceptere mit svar.. Smider et mere nu..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 21:52 #16
jeg afmelder tråden nu.
Avatar billede omahazeeya Nybegynder
27. april 2013 - 06:25 #17
Nogle af de tips til hurtigere internetforbindelse er
* Kontroller Start up programmer, og fjerne de uønskede
* Opretholde en Decent Space grænse Harddisk
* Check for malware, spyware og bots
* Ryd cookies og midlertidige historie filer
* Luk uønsket baggrund opgaver, hvis nogen
* Nulstil modem
* Søg med nyeste og opdaterede browser
* Download bruge torrents
* Opgrader din hardware
Efter disse trin kan hente dig et bedre resultat. Du kan se forskellen i din forbindelse hastighed ved at have en hastighed test før og efter du udfører disse trin. Du kan have hastighed test gratis fra http://www.scanmyspeed.com/. Du vil helt sikkert se forskellen.