Avatar billede per2edb Praktikant
06. marts 2013 - 18:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Variabel fra Form1 til Form2

Jeg skal have overført "xx" fra form 1 til form 2 hvor jeg på form2 har en tekstboks [txtBox]

På form 1 har jeg i Form_Timer:

DoCmd.OpenForm "Form2", , , "[txtBox]=" & "xx"

Det virker ikke. Kan i hjælpe?
Avatar billede larsgrau Forsker
06. marts 2013 - 18:52 #1
Når du åbner  du åbner form2 indsæt denne kode i vba
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)

Me.txtbox = Forms!form1!form_timer

End Sub
Avatar billede per2edb Praktikant
06. marts 2013 - 19:29 #2
Det virker ikke

Er du sikker på:
Forms!form1!form_timer (Mangler der ikke noget her)
Avatar billede mugs Novice
06. marts 2013 - 19:48 #3
ikke afprøvet:

Dim VARA as string
VARa = "xx"
docmd.openform "Form2"
Me.txtbox = VARa
Avatar billede larsgrau Forsker
06. marts 2013 - 19:50 #4
Ja det virker

Der ligger en test af databasen her

www.holmgrau.dk/test/Database2.zip
Avatar billede per2edb Praktikant
06. marts 2013 - 20:46 #5
Det virker ikke (jeg kan heller ikke få testen til at virke)

På form 1 har jeg i Form_Timer:

Dim VARA As String
VARA = "xx"
DoCmd.OpenForm "Form1"
Me.[txtbox ] = VARA

Nb:  Me.[txtbox] ligger som en tekstboks her på Form1

På form2 har jeg i Form_Open:

Me.[txtbox] = Forms![Form1]![txtbox]

Nb:  Me.[txtbox] ligger som en tekstboks her på Form2
Avatar billede larsgrau Forsker
06. marts 2013 - 21:12 #6
Du skal ikke have [] omkring dine txtbox kun hvis der er mellemrum i navnet
Avatar billede mugs Novice
06. marts 2013 - 22:02 #7
den eneste kode du skal bruge er denne i den knap der åbner Form2:

Dim VARA as string
VARa = "xx"
docmd.openform "Form2"
Me.txtbox = VARa

Og som larsgrau skriver, så undlad []
Avatar billede per2edb Praktikant
07. marts 2013 - 08:25 #8
Det virker tak for hjælpen.
Zip filen var til stor hjælp. For 2-3 år siden fik jeg en hel samling af div eksempler fra en af jer på eksperten. Desværre er de gået tabt og jeg har ikke navnet på eksperten. Er det noget i har liggende?
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2013 - 11:08 #9
Tak for point.

Zip-filerne kunne godt være mine, så læg din e-mail, så prøver vi igen.
Avatar billede per2edb Praktikant
07. marts 2013 - 11:58 #10
per2edb()c.dk
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2013 - 12:03 #11
Sendt.
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2013 - 12:18 #12
Mailen kommer tilbage, tilsyneladende fordi jeg misforstår din e-mail. Kan du prøve evt. at skrive den på en anden måde.
Avatar billede per2edb Praktikant
07. marts 2013 - 13:54 #13
jsj()apc.as
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2013 - 13:58 #14
Sendt igen.
Avatar billede per2edb Praktikant
07. marts 2013 - 15:28 #15
1000 tak. Eksemplerne er meget værdifulde.
Jeg startede engang en opgave med at trække filer fra MS outlook
til access. Når man slap dem over et felt og slap den blev filen lagret på disken med et link til feltet. Det kom aldrig til at virke. Her var måske noget for dig. Hvis ja opretter jeg et spørgsmål
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2013 - 15:57 #16
Glæder mig, at du har gavn at eksemplerne. Jeg begyndte i sin tid at lave dem, fordi jeg aldrig kunne huske hvor alle de forbisterede kommaer skulle placeres. Der gik lidt lettere, når jeg blor kunne copy og paste en kode.

Da jeg var i arbejde (nu pensionist), lave jeg en access database, hvor jeg sammenkædede Outlook med Access, og det fungerede perfekt. Det var vist Acc 2003, men det må kunne lade sig gøre også i nyere versionner. Prøv at eksperimentere lidt med det
Avatar billede per2edb Praktikant
07. marts 2013 - 17:30 #17
Jeg går videre med Outlook til Access. Jeg er også pensionist men stadig erhvervsaktiv i Sønderborg.
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2013 - 19:18 #18
Har du en ide om, hvordan man bliver erhvervsaktiv i Haderslev??