Avatar billede gigi1 Nybegynder
05. marts 2013 - 15:18 Der er 2 kommentarer

Sqlsrv kode

Hej

Ville i lave denne kode anderledes?

function Authentication() {
    session_start();
    if (empty($_SESSION['username'])) {

        $serverName = "localhost"; //serverName\instanceName
        $connectionInfo = array( "Database"=>"database", "UID"=>"username", "PWD"=>"password");
        $conn = sqlsrv_connect( $serverName, $connectionInfo);

        if($conn === false) {
            echo 'Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen!';
            die();
        }

        list($domain, $username) = explode('\\','nbadm\ssf');
        $sql = "SELECT Id, PersonId, Username, Firstname, Lastname FROM Users WHERE Domain = ? AND Username = ? AND Active = 1";
        $params = array($domain, $username);
        $options =  array( "Scrollable" => SQLSRV_CURSOR_KEYSET );

        $stmt = sqlsrv_query($conn, $sql, $params, $options);
        $row_count = sqlsrv_num_rows($stmt);

        if ($row_count > 0) {
              $result = sqlsrv_fetch_array($stmt);

            $_SESSION['id'] = $result['Id'];
            $_SESSION['personid'] = $result['PersonId'];
              $_SESSION['username'] = $result['Username'];
              $_SESSION['firstname'] = $result['Firstname'];
              $_SESSION['lastname'] = $result['Lastname'];

        } else {
            echo HTML('AccessDenied');
            die();
        }
Avatar billede stigma Nybegynder
06. marts 2013 - 14:46 #1
Jeg ville nok sætte session_start() som noget af det første i scriptet, hvis du nu har ændre funktioner der skal bruger nogen sessioner - Samt også for at undgå fejlen 'Cannot modify header information/Headers already sent' :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2013 - 23:42 #2
Det vil jeg tro.

Hvad er pointen i noget kode som saetter hvem som helst til bruger ssf?