Avatar billede peterkrog Nybegynder
03. marts 2013 - 11:35 Der er 2 kommentarer

Få præsenteret rækker fra et anden ark der matcher værdi i kolonne a

Hej

Jeg ønsker en benytte en funktion der hurtigt kan kigge et ark igennem for match i en kolonne også kopier/vise dem til et andet ark.

ARK1 = Dataark
ARK2 = Søgeark

Jeg ønsker at have en felt i Søgeark hvor jeg skriver en given tekst. Hvis teksten matcher en eller flere celler i kolonne A på Dataark skal disse rækker præsenteres i Søgeark. Det betyder den skal vise hele den række hvor der er et match mellem mit søgefelt i Søgeark og kolonne A i Dataark.

Kan dette lade sig gøre og hvordan?

God Søndag.

VH
Avatar billede natkatten Mester
03. marts 2013 - 14:09 #1
En let måde at gøre dette på er at benytte sig af Excels indbyggede filterfunktion. Så filtrer og kopier. Evt. kan der anvendes en lille VBA-kode a la denne:

Sub KopierFiltrede()

Dim ws1 As Worksheet: Set ws1 = ThisWorkbook.Sheets("Dataark")
Dim ws2 As Worksheet: Set ws2 = ThisWorkbook.Sheets("Søgeark")

Application.ScreenUpdating = False
ws2.Columns("A:XFD").Delete Shift:=xlToLeft 'Sletter indholdet af søgearket før nyt filtreret udtræk kopieres over i arket
On Error Resume Next
ws1.UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy _
ws2.Range("A1")
Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Se det udført i praksis i dette eksempel:

http://gupl.dk/692805/
Avatar billede peterkrog Nybegynder
03. marts 2013 - 16:58 #2
Jeg tager lige et kig på den når jeg kommer hjem på forhånd tak.