Avatar billede ExPilot Nybegynder
01. marts 2013 - 20:01 Der er 7 kommentarer

Upload/Download til/fra remote Website

Hjælp
Jeg har oprettet en Website (oprettet med Visual Studio) på et fremmed webhotel.
Ønskes program skrevet i VB.NET.
Det skal kunne uploade/downloade filer til/fra en REMOTE WEBSITE folder.
Jeg er ny (uerfaren) i file-handling mellem klient og remote website.
Så igen HJÆLP.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2013 - 20:10 #1
.NET har en WebClient klasse som nem at uploade og downloade med.
Avatar billede ExPilot Nybegynder
01. marts 2013 - 21:06 #2
Hvor finder jeg eksempel koder?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2013 - 21:18 #3
Du kan starte med den officielle dokumentation:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.webclient.aspx
Avatar billede ExPilot Nybegynder
02. marts 2013 - 07:01 #4
Tak Arne_v
Jeg har været på "http://msdn.microsoft.com/ (...)"
Men, som jeg skrev: "Jeg er ny (uerfaren) i file-handling mellem klient og remote website."
Derfor får jeg desværre ikke meget ud af den side.
Konkret ligger websiden hos Surftown og jeg er interesseret i at indsætte og hente filer fra mappen "App_Data"
Mere detaljeret hjælp super-amatøren i fil-håndtering og VB.NET ønskes.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2013 - 03:11 #5
Den klasse har en UploadFile of en DownloadFile metode - det kan vel ikke vaere meget nemmere.
Avatar billede ExPilot Nybegynder
16. marts 2013 - 07:04 #6
"det kan vel ikke vaere meget nemmere." (lidt sarkastisk for en amatør)

Når man kikker i Google, er der mange andre, som har problemer med  UploadFile/DownloadFile metoden. Især download bliver filen ikke gemt, der man ønsker det
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2013 - 16:49 #7
Der bliver skrevet meget paa internettet.

Hvis jeg f.eks. laver:

Dim wc As New WebClient()
wc.DownloadFile("https://www.google.com/images/srpr/logo4w.png", "C:\work\google.gif")

saa gemmer den google.gif praecis hvor jeg forventer det.