Avatar billede rockfalldk Nybegynder
28. februar 2013 - 10:26 Der er 5 kommentarer

Kan ikke benytte \ eller ' i tekst felter.

Hej Eksperten.

Jeg har et problem. Jeg har variabel hvor jeg har en masse tekst. Men når jeg benytter "virkelige speciel tegn" såsom \'" så stopper teksten.

For eksempel. Der opleves i øjeblikket udfald på DR´s tekst TV. Så stopper tekster ved DR

Kan man lave sådan i PHP at hvis den får nogle af disse tegn så skriver den dem alligevel.

Det er til et Udsendelse af varslinger system jeg har lavet.

Jeg sætter den som svær da jeg ikke kan finde ud af det og så er det jo svært :D
Avatar billede m_claus Nybegynder
28. februar 2013 - 10:41 #1
<?php
$character1 = '\';
$character2 = '?';
echo "Like this $character1 $character2";
?>
Avatar billede rockfalldk Nybegynder
28. februar 2013 - 10:50 #2
Se det forstår jeg ikke. Undskyld hvis jeg er idiot.

Men hvis jeg har et tekstfelt som en kunde skal skrive noget i. For eksempel.

<textarea cols="40" rows="10" name="text"></textarea>

og i PHP filen står der følgende

$textfejl = $_REQUEST['text'];

Så kommer der kun i variablen "Der er i øjeblikket fejl med DR" istedet for "Der er i øjeblikket fejl med DR's Tekst TV."
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. februar 2013 - 11:19 #3
mysql_real_escape_string (forældet og holder op med at virke fra PHP5.5)

Ellers:
http://www.php.net/manual/en/mysqli.real-escape-string.php
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2013 - 16:58 #4
<ole>

Det kan også være, at det skyldes det feed, du får fra DR. I hvilket format modtager du data?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2013 - 17:00 #5
- men det ændrer ikke ved, at du under alle omstændigheder bør droppe PHP's forældede MySQL-API hurtigts muligt - som michael_stim foreslår  =)