Avatar billede jyde.dk Nybegynder
26. februar 2013 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sendes en Delphi (Paradox) kommando

Hejsa

jeg læser fra en gammel paradox db fra en access db.

Dette gør jeg via en IMPORT, men mit problem er at paradox spørger efter et password via en prompt. dette er ikke så smart da jeg gerne vi ha importen automatiseret.

nu har jeg læst at hvis man sender en session.AddPassword('det hemmelige pw') til paradox, så husker den password hele sessionen..... men hvordan sender man en sådan Delphi kommando fra access ??

Håber ovenstående giver mening... access og i særhed paradox er nemli ikke min stærke side.

/peter
26. februar 2013 - 11:47 #1
HEJ,

Som jeg læser det:

Jeg skal ikke gøre mig til expert på Paradox (PD) (eller Access (AC) for den sags skyld - det er År siden jeg arbejdede med PD og jeg arbejder med andre baser end Access), men ville det ikke være nemmere at lave et ENGANGS-program, hvor du åbnede din PD-base og den AC-base og "spillede" din PD base over i AC'en.

Som jeg læser det tror jeg at du ville spare en masse tid (og især ærgelser) dersom du en gang for alle konverterede de / den PD-base(r).

Men hvordan du gør det - det har jeg mere eller mindre lykkeligt glemt. (Sorry !)

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. februar 2013 - 14:47 #2
Hvis jeg forstår dig ret vil du importere data til Access fra en Paradox db.
Det burde være rimeligt nemt at lave en link til din Paradox db via ODBC og så huske at svare ja til at gemme password.
Så burde du have adgang hele tiden - dog kan du nemt komme ud for at data ser ud til at være slettet i Paradox db'en. Det løses ved at refreshe dataforbindelsen.

Hvis du der imod snakker om at lave et Delphi program som kan læse dine Pardox tabeller og smide dem over i Access er det rigtigt at der findes en Session kommando der kan bruges til at gemme passwordet. Det virker også meget fint. Jeg har selv brugt det til noget automatik hvor jeg hver nat samlede data fra > Paradox filer og gemte dem i en fælles MySQL db.
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
13. marts 2013 - 15:23 #3
Blot til info

har droppet den gl paradox og flyttet alle data til oracel