Avatar billede mernild Nybegynder
19. februar 2013 - 11:59 Der er 3 kommentarer

Problemer med trådløst netværk

Hej

Jeg bor i Aalborg og er derfor nødsaget til at have Stofa, selvom jeg har haft virkelig mange problemer med dem.

Da jeg først flyttede til Aalborg boede jeg med 2 andre, og der var hele tiden problemer med at nettet hoppede af og på.
Derefter flyttede jeg i min egen lejlighed og der var derefter ikke problemer.
Nu er jeg så flyttet sammen med min kæreste i går på en ny adresse, og nu opstår de gamle netværksproblemer igen.

Det ene øjeblik fungerer nettet fint, og det næste øjeblik er der ikke net. Forbindelsen til routeren er stadigvæk oprettet og netværket er stadigvæk synligt. Man kan bare ikke gå på nettet.
Hvis man så afbryder forbindelsen til netværket fra sin computer og tilslutter sig igen, så virker det nogle gange igen. Andre gange skal man genstarte routeren - og så virker det igen. Så kan der gå 2 minutter eller 15 minutter og så er den gal igen.
Det er ikke kun når vi har flere computere på netværket, for jeg har været alene hjemme hele dagen og nettet lukker hvert 2. minut.
Nu har jeg så sat et kabel fra routeren i min computer, og så virker det helt fint. I hvert fald indtil videre.

Hvad kan problemet være? Routeren virkede som sagt fint i min gamle lejlighed.

Routeren er en Thomson model TWG870TS

EDIT: Lige som jeg skal til at poste dette spørgsmål, forsvinder nettet igen, selvom jeg sidder med et kabel i computeren.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
19. februar 2013 - 12:49 #1
der er nogle netkort som ikke bryder sig om thomson routeren fra stofa, prøv at kontakte dem og hør om de ikke skulle ha en af deres lidt ældre cisco routere liggende som du kan bytte med, det har løst problemet flere gange for mig hos venner og bekendte :)
Avatar billede thiesens Nybegynder
19. februar 2013 - 21:15 #2
prøv evt at skifte kanal på det trådløse netværk.

her er et par måder hvor du kan se hvilke kanaler der er brugt på de net du kan se:

Den simple, skrives command-prompt

netsh wlan show networks mode=bssid

og til dem der mener at Powershell er det nye sort :-)
PARAM ($ifname = "")

# Windows Vista/2008/7
if  ((gwmi win32_operatingsystem).Version.Split(".")[0] -lt 6) {
    throw "This script works on Windows Vista or higher."
}
if ((gsv "wlansvc").Status -ne "Running" ) {
    throw "WLAN AutoConfig service must be running."
}
$GLOBAL:ActiveNetworks = @();
$CurrentIfName = "";
$n = -1;
$iftest = $false;

netsh wlan show network mode=bssid | % {
    if ( $_ -match "Interface") {
        $CurrentIfName = [regex]::match($_.Replace("Interface name : ","")
                                        ,"\w{1,}").ToString();
        if (($CurrentIfName.ToLower() -eq $ifname.ToLower()) -or ($ifname.length -eq 0)) {
            $iftest=$true;
        } else { $iftest=$false }
    }

    $buf = [regex]::replace($_,"[ ]","");
    if ([regex]::IsMatch($buf,"^SSID\d{1,}(.)*") -and $iftest) {
          $item = "" | Select-Object SSID,NetType,Auth,Encryption,BSSID,Signal,Radiotype,Channel;
        $n+=1;
          $item.SSID = [regex]::Replace($buf,"^SSID\d{1,}:","");
        $GLOBAL:ActiveNetworks+=$item;
    }
      if ([regex]::IsMatch($buf,"Networktype") -and $iftest) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks[$n].NetType=$buf.Replace("Networktype:","");
    }
    if ([regex]::IsMatch($buf,"Authentication") -and $iftest) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks[$n].Auth=$buf.Replace("Authentication:","");
    }
    if ([regex]::IsMatch($buf,"Encryption") -and $iftest) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks[$n].Encryption=$buf.Replace("Encryption:","");
        }
        if ([regex]::IsMatch($buf,"BSSID1") -and $iftest) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks[$n].BSSID=$buf.Replace("BSSID1:","");
    }
    if ([regex]::IsMatch($buf,"Signal") -and $iftest) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks[$n].Signal=$buf.Replace("Signal:","");
    }
    if ([regex]::IsMatch($buf,"Radiotype") -and $iftest) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks[$n].Radiotype=$buf.Replace("Radiotype:","");
    }
    if ([regex]::IsMatch($buf,"Channel") -and $iftest) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks[$n].Channel=$buf.Replace("Channel:","");
    }
if ( ($CurrentIfName.ToLower() -eq $ifname.ToLower()) -or ($ifname.length -eq 0) ) {
    write-host -ForegroundColor Yellow "`nInterface: "$CurrentIfName;
    if (($GLOBAL:ActiveNetworks.length -gt 0)) {
          $GLOBAL:ActiveNetworks | Sort-Object Signal -Descending |
            ft @{Label = "BSSID"; Expression={$_.BSSID };width=18},
              @{Label = "Channel"; Expression={$_.Channel};width=8},
              @{Label = "Signal"; Expression={$_.Signal};width=7},
              @{Label = "Encryption"; Expression={$_.Encryption};width=11},
                @{Label = "Authentication"; Expression={$_.Auth};width=15},
              SSID
    } else {
      Write-host "`n No active networks found.`n";
    }
} else {
  Write-host -ForegroundColor Red "`n Could not find interface: "$ifname"`n";
}
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 21:32 #3
ring til din udbyder og forklar det virker ad h til, de skal sende en tekniker ud der skal måle bitfejl på kabler osv.