Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
19. februar 2013 - 11:19 Der er 16 kommentarer

Hjælp til at få hjemmeside til at sende mig en email

Jeg har leget lidt med en hjemmeside og nu er det ved at være noget der ligner noget.
Dog er jeg ved at oprette en funktion til at sende mig en hurtig email.

Jeg har indsat den på en kontakt side.
planen er som man kender fra mange andre steder, at man skriver sin email og navn, og derefter kan efterlade en besked, som gerne skulle ryge til min email, eller andet sted jeg kan læse den.

Jeg har pt kontakt felteterne lavet, og mangler så bare en eller anden måde at få min send knap til at fungere.

Er ikke god til skrive koder, jeg har oprettet 95% via dreamweavers design del, og er godt klar over det er nu der skal indsættes koder.
Jeg har fundet et par eksempler på youtube, omkring at man opbygger en procces fil (.php)
og jeg har fundet flere der bare skal rettes til, men jeg kan så ikke finde ud af at linke den .php fil med min send knap og min kontakt side.

er jeg kommet på for dybt vand til at kunne redes, eller er der en her som sidder med en redning?
Avatar billede Himbear Nybegynder
19. februar 2013 - 11:22 #1
Har du et link til hjemmesiden?
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
19. februar 2013 - 12:56 #2
Den er ikke oppe endnu. Sidder bare og prøver at rode med det sende system.

men den side jeg er ved nu er oprettet med lidt flash skiftende billeder, og kontakt info, og nogle google maps genveje.

så har jeg oprettet 4 fælter derunder
Navn ----
TLF ----
Email ----
Besked----
      ----

og derunder en send knap.

nu skal jeg så bare have en funktion hvor jeg får det overstående sendt afsted til mig når der trykkes send...

har forsøgt at følge følgende link -

http://www.youtube.com/watch?v=QiNcDZ-MaqU

uden held dog.  og han deler link til en contactformprocess.php fil som man kan hente her :

mark.host56.com/script.html

kan dog ikke få de to dele til at spille sammen.
Avatar billede Himbear Nybegynder
19. februar 2013 - 13:01 #3
Men skal selvfølgelig ligge på en server eller en virtuel server på din egen maskine for at det kan fungere. Det er du med på ik?
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
21. februar 2013 - 12:06 #4
jo, den er jeg med på.
Men hvordan får jeg linket min send knap til contactformprocess
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. februar 2013 - 12:13 #5
Vi er nok nødt til at se koden for at vi kan hælpe dig. Har du indsat den rigtige kode i dit <form> tag?
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
21. februar 2013 - 13:22 #6
jeg har absolut ingen idé.
alt andet har været lige ud af landevejen.
Har som sagt ikke meget forstand på koderne.
men linker gerne koden, og contactformprocces
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
21. februar 2013 - 13:25 #7
Dette er feltet ved mit table med sende funktioner:

<table width="835" height="478" cellpadding="0" cellspacing="2" class="template_formular">
          <tr>
            <td width="177" height="39" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td width="650" class="input_field"><div align="center">
              <input name="Navn" type="text" title="Navn" value="Navn" size="50" />
            </div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="39" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td class="input_field"><div align="center">
              <input name="Telefon" type="text" title="Telefon" value="Telefon" size="50" id="Telefon" />
            </div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="48" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td class="input_field"><div align="center">
              <input name="Email" type="text" title="E-mail" value="Email" size="50" id="Email" />
            </div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td class="input_text">&nbsp;</td>
            <td class="input_field"><div align="center">
              <textarea name="Besked" cols="80" rows="15" title="Besked" id="Besked">Besked</textarea>
              &nbsp;&nbsp; <span style="color:#F9F500">* </span></div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="52" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td class="input_field">&nbsp;
              <input type="button" name="Send" id="Send" value="Send" tabindex="160" />
              <form id="form1" name="form1" method="post" action="">
              </form></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="40">&nbsp;</td>
            <td class="input_submit">&nbsp;</td>
          </tr>
        </table>
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
21. februar 2013 - 13:27 #8
dette er processen som jeg bare har fundet og forsøgt at bruge:

<?php

/*
* @Web Contact Page PHP Script
* @author helpvid@ymail.com - http://www.helpvid.net
* @version 1.0.0
* @date January  05, 2010
* @category Helpvid PHP Script for Contact page
* @copyright (c) 2010 @helpvid.net (www.helpvid.net)
* @Creative Commons Attribution-No Derivative Works 2.0 UK: England & Wales License.
* @Creative Commons Attribution-No Derivative Works 2.5 UK: SCOTLAND License.
* @Creative Commons Attribution-No Derivative Works 3.0 United States License.
*/

/* Email Variables */
$emailSubject = 'contact'; /*Make sure this matches the name of your file*/
$webMaster = 'ca.maskinteknik@gmail.com';

/*design by Mark Leroy @ http://www.helpvid.net*/
java script: void(0);
/* Data Variables */
$Navn = $_POST['Navn'];
$Telefon = $_POST['Telefon'];
$Email = $_POST['Email'];
$Besked = $_POST['Besked'];

$body = <<<EOD
<br><hr><br>
Navn: $Navn <br>
Telefon: $Telefonn <br>
Email: $Email <br>
Besked: $Besked <br>
EOD;
$headers = "From: $email\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html\r\n";
$success = mail($webMaster, $emailSubject, $body,
$headers);

/* Results rendered as HTML */
$theResults = <<<EOD
<html>
<head>
<title>sent message</title>
<meta http-equiv="refresh" content="3;URL=http://www.ca-maskinteknik.dk/contact.html">
<style type="text/css">
<!--
body {
background-color: #444; /* You can edit this CSS to match your website*/
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 20px;
font-style: normal;
line-height: normal;
font-weight: normal;
color: #fec001;
text-decoration: none;
padding-top: 200px;
margin-left: 150px;
width: 800px;
}
-->
</style>
</head>
<div align="center">Din besked er blevet korrekt afsendt, du vil blive retuneret til hjemmesiden</div>
</div>
</body>
</html>
EOD;
echo "$theResults";
?>
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
21. februar 2013 - 13:28 #9
men hvordan linker jeg dem sammen ?,
altså så den reagerer på send knappen ?
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. februar 2013 - 13:34 #10
Jeg synes det ser lidt underligt ud. Jeg tror det vil være nemmere for dig at bruge denne kode i stedet ...
http://www.freecontactform.com/email_form.php
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
21. februar 2013 - 13:58 #11
ok tak, jeg udfylder den.  Hvordan får jeg så linket de 2 dele sammen for som jeg ser det nu er der ingen kontakt til min send knap.  skal jeg ligge genvej fra send knappen og så til den ny kode ?
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. februar 2013 - 14:01 #12
PHP-koden skal du gemme i en fil der hedder send_form_email.php og så der er henvist til den fil i <form> tag og knappen, hvis du bruger koden fra hjemmesiden.
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
22. februar 2013 - 08:44 #13
jeg er ked af det, jeg er virkelig et fjols til den sidste del.

Skal jeg ind under knappen, og på en eller anden måde linke den til .php filen ?  som den er nu har jeg lagt den op på en midlertidig server. og det virker bare ikke...
der er ingen response på knappen, har forsøgt at kalde den det samme som .php filen, og jeg har prøvet at kalde den submit.

skal jeg ind under class og tilføje funktionen på en eller anden måde ?
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
22. februar 2013 - 09:44 #14
her er min nye php kode forresten...

<?php
if(isset($_POST['email'])) {

    // EDIT THE 2 LINES BELOW AS REQUIRED
    $email_to = "ca.maskinteknik@gmail.com";
    $email_subject = "henvendelse fra hjemmeside";

    function died($error) {
        // your error code can go here
        echo "Der er desværre sket en fejl under indtastningen. ";
        echo "Fejlene er beskrevet herunder.<br /><br />";
        echo $error."<br /><br />";
        echo "Vær venlig og rette fejlene.<br /><br />";
        die();
    }

    // validation expected data exists
    if(!isset($_POST['Navn']) ||
        !isset($_POST['Telefon']) ||
        !isset($_POST['Email']) ||
        !isset($_POST['Besked'])) {
        died('Vi beklager men der en en fejl i indtastningen.');
    }

    $Navn= $_POST['Navn']; // required
    $Telefon = $_POST['Telefon']; // not required
    $Email = $_POST['Email']; // required
    $Besked = $_POST['Besked']; // required

    $error_message = "";
    $email_exp = '/^[A-Za-z0-9._%-]+@[A-Za-z0-9.-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/';
  if(!preg_match($email_exp,$email_from)) {
    $error_message .= 'Den indtastede Email adresse er ikke korrekt.<br />';

  if(strlen($Besked) < 2) {
    $error_message .= 'Der er sket en fejl i indtastning af besked.<br />';
  }
  if(strlen($error_message) > 0) {
    died($error_message);
  }
    $email_message = "Form details below.\n\n";

    function clean_string($string) {
      $bad = array("content-type","bcc:","to:","cc:","href");
      return str_replace($bad,"",$string);
    }

    $email_message .= "Navn: ".clean_string($Navn)."\n";
    $email_message .= "Telefon: ".clean_string($Telefon)."\n";
    $email_message .= "Email: ".clean_string($email_from)."\n";
      $email_message .= "Besked: ".clean_string($Besked)."\n";

// create email headers
$headers = 'From: '.$email_from."\r\n".
'Reply-To: '.$email_from."\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
@mail($email_to, $email_subject, $email_message, $headers);
?>

<!-- include your own success html here -->

Vi siger tak for din besked, vi vender tilbage hurtigst mulig.

<?php
}
?>
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
22. februar 2013 - 12:19 #15
ok... fik det til at virke... nu melder det så bare fejl istedet...

nogen der vil kunne se hvor at det går galt for mig?  bruger php koden som står over her.  og følgende table

<table width="835" height="478" cellpadding="0" cellspacing="2" class="template_formular">
          <tr>
            <td width="177" height="39" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td width="650" class="input_field"><div align="center">
              <input name="Navn" type="text" title="Navn" value="Navn" size="50" />
            </div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="39" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td class="input_field"><div align="center">
              <input name="Telefon" type="text" title="Telefon" value="Telefon" size="50" id="Telefon" />
            </div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="48" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td class="input_field"><div align="center">
              <input name="Email" type="text" title="E-mail" value="Email" size="50" id="Email" />
            </div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td class="input_text">&nbsp;</td>
            <td class="input_field"><div align="center">
              <textarea name="Besked" cols="80" rows="15" title="Besked" id="Besked">Besked</textarea>
              &nbsp;&nbsp;</div></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="52" rowspan="4" class="input_text" style="color: #000000">&nbsp;</td>
            <td class="input_field">&nbsp;
            </form>
            <form id="form1" name="form1" method="post" action="Send_form_email">
              <input type="submit" name="Submit" id="Submit" value="Submit" tabindex="160" />
            </form></td>
          </tr>
          <tr>
            <td class="input_field">&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td class="input_field">&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td class="input_field">&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="40">&nbsp;</td>
            <td class="input_submit">&nbsp;</td>
          </tr>
        </table>
Avatar billede The_Wire_Man Nybegynder
26. februar 2013 - 11:40 #16
får fejlen The requested URL /Send_form_email.php was not found on this server.

men den er der altså.....