Avatar billede michaeltryl Seniormester
18. februar 2013 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering i mysqli - der en anden måde at løse det på ?

Sidde lige og bakser med noget sortering af en tabel og er kommet frem til denne løsning, men er der en bedre måde at løse det på
vare_gr ?
er bruger input
og man kan jo ikke binde paramenter til ORDER BY

if($o == "op")
{
$stmt2 = $con2->prepare('SELECT vare_id, vare, pris FROM vare WHERE vare_gr=? ORDER BY pris ASC');
}
else if($o == "ned")
{
$stmt2 = $con2->prepare('SELECT vare_id, vare, pris FROM vare WHERE vare_gr=? ORDER BY pris DESC');
}
else
{
$stmt2 = $con2->prepare('SELECT vare_id, vare, pris FROM vare WHERE vare_gr=? ORDER BY vare ASC');
}
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2013 - 13:37 #1
Valider at sorterings feltet er OK og konstruer saa en SQL udfra det.

Ikke super paent men OK.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2013 - 13:38 #2
I praksis tror jeg at mange vaelger at hente data i et array og saa sortere det array som oensket senere.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2013 - 13:42 #3
Hvis du er hardcore prepared statement mand kan du bruge:

"... ORDER BY CASE ? WHEN 1 pris WHEN 2 -pris WHEN 3 vare END CASE"

og saa saette 1, 2 eller 3.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
18. februar 2013 - 14:50 #4
tak for ideen med at hente et array ud og sortere på det
bare smid et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2013 - 14:59 #5
svar