Avatar billede simoom Nybegynder
15. februar 2013 - 22:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

path_info og php

følgende tre linjer kode plejede at virke, men efter surftown opgraderede så har de ikke virket

$var_array=explode("/",$PATH_INFO);
$mappe=$var_array[1];
$list=$var_array[2];

Og et echo, bekræfter min mistanke, ingenting returneres og derfor virker mine mysql opslag mv ikke

echo $mappe." Indhold af mappe <br />";
echo $list." Indhold af list <br />";

Disse to linier returnere ingenting.

Hvad skal jeg rette for at få det til at virke igen, er nok træt, men nu har siden ikke virket i flere måneder, så syntes det måske var på tide, og har denne aften til at få det til at virke igen. Så hurtigt svar vil blive meget værdsat.

http://www.orkidevinduet.dk/orkidefoto_test.php/thumb/b

Grunden til at siden alligevel viser en del er at jeg har lavet en default regel der siger at hvis mappe eller lisst er tomme så skal der bruges default værdier... men det er jo ikke ret interaktivt. REsten af siden virker heller ikke da alle mine databaseopslag bruger path_info til at gemme værdierne som skal bruges i opslag, måske ikke den smukkeste måde at gemme variable, men det har virket upåklageligt for mig, indtil surftown opgraderede.
Avatar billede repox Seniormester
15. februar 2013 - 22:55 #1
Hvis det er så lang tid siden du har fået opdateret PHP, så vil din side have væsentligt flere problemer end det.

Den umiddelbare løsning på det beskrevne problem, dog, er at bruge den tildelte $_SERVER['PATH_INFO'] variabel i stedet for $PATH_INFO.
Avatar billede simoom Nybegynder
15. februar 2013 - 23:54 #2
men hvad skal jeg skrive som _server, skal vel ikke bare skrive _server?
Avatar billede simoom Nybegynder
15. februar 2013 - 23:59 #3
virker ihvertfald ikke for mig, må nok søge lidt nnotation på nettet.
Avatar billede repox Seniormester
15. februar 2013 - 23:59 #4
Du skal jo bare gøre som jeg skriver; skift $PATH_INFO ud med $_SERVER['PATH_INFO']
Avatar billede repox Seniormester
16. februar 2013 - 00:01 #5
Den lille bid kode du viser i dit spørgsmål indikerer at du har kode tilbage fra en PHP4 version. Så du har sikkert mange flere 'fejl', du er bare ikke klar over det endnu.
Avatar billede simoom Nybegynder
16. februar 2013 - 00:37 #6
$path = $_SERVER["PHP_SELF"];
$tree = split("/",$path);

Så jeg endte med at bruge tree[2] og [3] istedet for, l'sningen var lige foran næsen på mig, da min "her er du" jo virkede", men den havde jeg gemt i en inc.

Så nu virker siden igen, ja og koden er sikkert halv gammel, men den virker - håber jeg. Tress tester lige lidt, men tak for hjælpen
Avatar billede simoom Nybegynder
16. februar 2013 - 00:40 #7
men det virkede bare ikke, men fandt så den anden metode, som jeg allerede havde brugt andre steder. Håber det virker. STandarder overholder jeg ikke, men hvis det virker er jeg glad.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2013 - 00:55 #8
<ole>

"STandarder overholder jeg ikke, men hvis det virker er jeg glad."

Med mindre du ligefrem dyrker mangel på glæde, er det nok ikke en særlig hensigtsmæssig tilgang  *o)

/mvh
</bole>