Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
13. februar 2013 - 18:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme info fra flere ROW på en gang

Er det muligt at hente alt info fra er tabellen og gemme det sådan at det kan vises i en tabel på en gang.

$getter2['tekst-række-1'] skal simuler at her er teksten fra række 1 ROW 1 i tabellen "Teksten fra række 1"

$getter2['tekst-række-2'] skal simuler at her er teksten fra række 2 ROW 2 i tabellen "Teksten fra række 2"

<?
$query2 = mysql_query("select * from bord");
while($getter2 = mysql_fetch_array($query2)){
?>

<table width="200" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td><? echo '<a href="bord.php?id='.$getter2['id-række-1'].'&tekst='.$getter2['tekst-række-1'].'&action=send">'.$getter2['tekst-række-1'].'</a>'; ?></td>
    <td><? echo '<a href="bord.php?id='.$getter2['id-række-2'].'&tekst='.$getter2['tekst-række-2'].'&action=send">'.$getter2['tekst-række-2'].'</a>'; ?></td>
    <td><? echo '<a href="bord.php?id='.$getter2['id-række-3'].'&tekst='.$getter2['tekst-række-3'].'&action=send">'.$getter2['tekst-række-3'].'</a>'; ?></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>osv</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>osv</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>osv</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>osv</td>
  </tr>
</table>
<?
}
?>

Men ved slet ikke om det kan lade sig gøre
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2013 - 18:52 #1
<ole>

For det første er det aldrig en god idé at blande PHP- og HTML-kode ned gennem dokumentet. Hold dit PHP i toppen af dokumentet, efterfulgt af HTML'en med PHP-kald til funktioner i toppen. Det gør koden væsentligt lettere at vedligeholde og forebygger en hel del potentielle problemer/fejl.

Prøv f.eks. denne kode:

function getSometing() {
    $query2 = mysql_query("select * from bord");
    $rows = array();
    while($row = mysql_fetch_array($query2)) {
        $rows[] = $row;
    }

    $html = array();
    for ($i=0,$j=count($rows)-3; $i<$j; $i+=3) {
        $html[] = '<tr><td><a href="bord.php?action=send&amp;id='.$rows[$i]['id'].'&amp;tekst='.$rows[$i]['tekst'].'">'.$rows[$i]['tekst'].'</td>'
                . '<td><a href="bord.php?action=send&amp;id='.$rows[$i+1]['id'].'&amp;tekst='.$rows[$i+1]['tekst'].'">'.$rows[$i+1]['tekst'].'</td>'
                . '<td><a href="bord.php?action=send&amp;id='.$rows[$i+2]['id'].'&amp;tekst='.$rows[$i+2]['tekst'].'">'.$rows[$i+2]['tekst'].'</td></tr>';
    }

    return implode('', $html);
}

Så kan du nede fra HTML'en kalde funktionen på denne måde:

<table>
<tbody>
<?php echo getSomething() ?>
</tbody>
</table>

/mvh
</bole>
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
13. februar 2013 - 20:29 #2
Ja ja man lærer hele tiden...... :)Og jeg lærer meget hele tiden :)
Det virker perfekt.
Gid jeg var så klog.......
Tak for hjælpen endnu engang.

Og stadig ikke nogle point?
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2013 - 21:14 #3
At lære er i min verden selve meningen med livet - og mangel på nysgerrighed den allerværste synd  =)

At man kan sit fag/håndværk betyder ikke nødvendigvis, man er klog. Det skyldes blot de oceaner af tid, man har brugt på at finde ud af, hvordan ting hænger sammen - og hvorfor tingene alligevel ikke virkede, når man prøvede dem  *o)

Selvtak og ellers tak, jeg samler stadig ikke  =)
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
26. april 2013 - 16:39 #4
Lukker dette spørgsmål og tak for hjælpen