Avatar billede riefart Seniormester
12. februar 2013 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indlæsning af data i kalender

Hej eksperter.

Jeg har en database (MySql) som registrerer brugernes oplysninger om tilmeldinger til ture, når de tilmelder sig online. Hver dag har 3 ens ture.
Jeg vil gerne have oplysninger om antal tilmeldte for den aktuelle dag læst ind i en kalender på hjemmesiden.
Jeg har brugt Keith Devens php kalender og har gjort forsøg med array'et $days = array(), men kan ikke få det til at virke. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2013 - 09:50 #1
Hvad er det som driller?

har du kigget på: http://keithdevens.com/software/php_calendar
og så specifikt dette punkt:
Link or provide content for certain days
Avatar billede riefart Seniormester
12. februar 2013 - 10:33 #2
-> jakobdo:
Jeg har kigget på det tidligere og nu igen, men er stadig ikke blevet klogere.

Når jeg bruger funktionen:
function generate_calendar($year, $month, $days = array(), $day_name_length = 4, $month_href = NULL, $first_day = 1, $pn = array());
og kalder den ved:
echo generate_calendar($year, $month, NULL, 4, NULL, 1, $pn);

så viser den kun output, som jeg har skrevet manuelt i  $days array'et.
Så mit problem er at knytte databasekaldet:

$resultat=mysql_query("SELECT * FROM arrangementer where arr_kode='2'")or die(mysql_error());
while ($row=mysql_fetch_array($resultat))
{
$dato=$row[dato];
$restpladser=$row[restpladser];
osv.

til kalendervisningen.

Jeg har prøvet dette:
(fra den inkluderende fil):
$celleindhold="$dato<br />$restpladser ledige pladser.<br />Tilmeld dig her";

(fra den inkluderede fil):
$days = array(
    11=>array('tilmelding.php', 'style', $celleindhold),
    13=>array('tilmelding.php', 'style', $celleindhold),
);

men det samme indhold bliver vist d. 11. og 13. og i alle måneder!
Jeg gør noget grundigt forkert - jeg kan bare ikke se hvad.
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 19:25 #3
<ole>

"men det samme indhold bliver vist d. 11. og 13. og i alle måneder!"

Du skal jo kalde generate_calendar for den måned, du vil vise - og med det $days array, der passer til den pågældende måned.

Derudover bør du vide, at din databasekode kun har ret begrænset levetid. MySQL-API'et er deprecated i PHP og falder helt væk i en af den kommende versioner. I dag bruger man prepared statements under PDO eller MySQLI

/mvh
</bole>
Avatar billede riefart Seniormester
14. februar 2013 - 23:07 #4
Ja hvis man nu bare kunne læse indenad og gøre som der blev sagt, så havde jeg ikke skulle ulejlige jer.
Ole, jeg skulle åbenbart bare lige havde nogle andre ord på, og så væk fra det en tid. Nu virker det. Og tak for hjælpen.

Vil du stadig ikke have point?
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2013 - 16:09 #5
Nej, ellers tak  =)
Avatar billede riefart Seniormester
15. februar 2013 - 21:45 #6
Lukker :)