Avatar billede kpl Nybegynder
12. august 2001 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forslag til foto album

Hej jeg har en side, hvor brugerne skal kunne oploade deres egne billeder ( i thumbnail format gif, jpg) og vedhæfte en kort tekst til billedet - Nogen forslag til hvordan jeg gør det?

NB Jeg har de fornødne ASPupload ting installeret på serveren - findes der evt. noget sourcekode?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
12. august 2001 - 11:47 #1
Lytter....
Avatar billede hyperactive Nybegynder
12. august 2001 - 12:24 #2
Avatar billede hyperactive Nybegynder
12. august 2001 - 12:25 #3
Desuden medfølger der en helt masse eksempler, når du downloader ASPUpload.
Avatar billede mixart Nybegynder
12. august 2001 - 13:05 #4
Smid nedensåtende ind i din kode:
<form method=post action=\"fil2.asp\" enctype=\"multipart/form-data\">
<input type=text name=\"billedtekst\">
<input type=file>
</form>
...
Så opretter du en fil med navnet fil2.asp (det er tilladt at kalde den noget - men husk så at rette action-attributten i form-tagget ;-)) og kaster nedenstående kode ind:

<%
dim strPath,strFilename,strBilledtekst
strPath=\"C:/billeder\"

Set Upload = Server.CreateObject(\"Persits.Upload.1\")
Upload.OverwriteFiles = True
Upload.Save(strPath)
for each File in Upload.Files
    strFilename=File.ExtractFileName
next
strBilledtekst=Upload.Form(\"billedtekst\")
%>

Filen er nu gemt i mappen \"billeder\" på c-drevet - strPath ændres selvfølgelig efter behov..
strFilename indeholder filens navn og strBilledtekst indeholder billedteksten..