Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. januar 2013 - 13:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Pc fryser

Har en ACER TravelMate 5612WSMI, som efter opstart virker fint i 5 min. men derefter "fryser den" i ca. 10-15 min. derefter kommer den atter igang, og kører normalt.
Har defragmenteret, kørt CCleaner, SlowFighter, Full-Diskfighter, Opdateret drivere med SlimDriver, hvad mangler jeg for at få den til at køre.
Mvh. Erik
Avatar billede Blandy Praktikant
28. januar 2013 - 13:07 #1
alle de programmer du har brugt giver dig højst sansynlig flere problemer end de løser.

ccleaner skal man f.eks ikke bruge uden omtanke, men er er reelt product. Men de andre ville jeg aldrig stole på, da de lover guld og grønne skove gratis.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. januar 2013 - 13:27 #2
Det er kun  CCleaner og SlimDriver, der er gratis!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 13:35 #3
De nævnte programmer i #2 har jeg afprøvet og specielt CCleaner kan jeg anbefale at bruge.
SlowPcFighter er der dog blandede følelser omkring:
http://www.eksperten.dk/spm/896485
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 13:41 #4
Jeg havde forsøgt at deaktivere programmer der starter med Windows for at få lokaliseret om det er her problemet ligger.
Kunne måske frygte det er en opdaterings tjeneste der får din pc til at fryse.
Du burde måske kunne se i logbogen hvad der går galt.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. januar 2013 - 13:59 #5
Jeg er bange for at de sidste vejledninger, er lidt for spec. For mig, har bl.a. Aldrig set logbogen! Ejheller opdateringstjenesten, har jeg set :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 14:10 #6
Hvilket system kører du?

For at komme til der hvor man tjekker hvad man har i opstarten, bruges en kommando der hedder msconfig.
Det kan du skrive i søgefeltet hvis du kører Vista/Win7
I Xp skal man gå i kør og skrive det.
Går du ind under start il der være en masse elementer her der starter med Windows.
Sikkerhedsprogrammer (antivirus og firewall) skal du ikke deaktivere. Men stort set alt andet behøves ikke for windows som sådan.
Får man tjekket en af så den ikke kører ordentligt, kan man fra fejlsikret tilstand rette det til igen.

Logbogen vil jeg tro du får ved at højreklikke på Comuter og vælge administrer-logbog.
I windows 7 (hvis du har denne) skal du ind i noget der hedder Windows logger og kigge om der er fejl her.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. januar 2013 - 16:35 #7
Jeg kører XP og tilsyneladende virker dit råd med msconfig, men hvilket navn i fillisten kan antivirus og firewall evt. have.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 16:56 #8
har du fjernet alle opstartprogrammer?
CCleaner kan udskrive hvad du har i din opstart.
Den gør det under værktøjer-opstart.
Du kan gemme hele din opstart som en tekstfil og scanne indholdet herind.
Jeg vil så vurdere hvilke du bør lade køre i første omgang.

Kan ikke anbefale du kører uden sikkerhedsprogrammer.

CCleaner finder du her, og vil da også anbefale du kører en oprydning med det:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. januar 2013 - 17:31 #9
Jeg har slettet langt de fleste opstartsprogrammer, men her er CCleaner liste, forhåbentlig kan du få noget ud af det (jeg kan ikke)

Nej    HKCU:Run    chrome    Google Inc.    C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe --no-startup-window
Nej    HKCU:Run    ctfmon    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
Ja    HKCU:Run    ctfmon.exe    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
Nej    HKCU:Run    FileHippo.com    FileHippo.com    "C:\Program Files\filehippo.com\UpdateChecker.exe" /background
Nej    HKCU:Run    LogitechDesktopMessenger    Logitech Inc.    C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
Nej    HKCU:Run    MsnMsgr    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
Nej    HKLM:Run    AdobeARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Nej    HKLM:Run    AzMixerSel    Realtek Semiconductor Corp.    C:\Program Files\Realtek\Audio\Drivers\AzMixerSel.exe
Nej    HKLM:Run    Boot        C:\Acer\Empowering Technology\ePower\Boot.exe
Nej    HKLM:Run    CCEnhancer        C:\Program Files\CCEnhancer.exe /BG
Nej    HKLM:Run    Communications_Helper    Acer Inc.    "C:\Program Files\Common Files\Logitech\LComMgr\Communications_Helper.exe"
Nej    HKLM:Run    CtrlVol    Wistron    "C:\Program Files\Launch Manager\CtrlVol.exe"
Nej    HKLM:Run    DATAMN~1    Bandoo Media, inc    C:\PROGRA~1\SEARCH~1\Datamngr\DATAMN~1.EXE
Nej    HKLM:Run    dxdllreg        dxdllreg.exe
Nej    HKLM:Run    ehtray    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
Nej    HKLM:Run    ePower_DMC        C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
Nej    HKLM:Run    ePresentation        C:\Acer\Empowering Technology\ePresentation\ePresentation.exe
Nej    HKLM:Run    eRAgent    Acer Inc.    C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
Nej    HKLM:Run    FightersTray    SPAMfighter ApS    C:\Program Files\Fighters\Tray\FightersTray.exe
Nej    HKLM:Run    GoogleQuickSearchBox    Google Inc.    "C:\Program Files\Google\Quick Search Box\GoogleQuickSearchBox.exe"  /autorun
Nej    HKLM:Run    HotkeyApp    Wistron    "C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
Nej    HKLM:Run    HP Software Update    Hewlett-Packard    C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
Nej    HKLM:Run    hpcmpmgr    Hewlett-Packard Company    "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
Nej    HKLM:Run    hpztsb09    HP    C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
Nej    HKLM:Run    IMJPMIG    Microsoft Corporation    "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
Nej    HKLM:Run    ImScInst        C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
Nej    HKLM:Run    LaunchAp        "C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe"
Nej    HKLM:Run    mm_tray    Musicmatch, Inc.    "C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe"
Nej    HKLM:Run    mmtask    Musicmatch Inc.    "C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe"
Nej    HKLM:Run    msseces    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
Nej    HKLM:Run    ntiMUI        C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI CD & DVD-Maker 7\ntiMUI.exe
Nej    HKLM:Run    NvCpl    Microsoft Corporation    RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
Ja    HKLM:Run    NvCplDaemon    Microsoft Corporation    RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
Nej    HKLM:Run    NvMcTray    Microsoft Corporation    RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
Nej    HKLM:Run    nwiz        nwiz.exe /install
Nej    HKLM:Run    OrbiCam    Logitech Inc    "C:\Program Files\Acer\OrbiCam10\OrbiCam.exe" /hide
Nej    HKLM:Run    OSDCtrl        "C:\Program Files\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
Nej    HKLM:Run    PMBVolumeWatcher    Sony Corporation    C:\Program Files\Sony\PMB\PMBVolumeWatcher.exe
Nej    HKLM:Run    qttask    Apple Inc.    "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
Nej    HKLM:Run    ROC_roc_ssl_v12    AVG Technologies    "C:\Program Files\AVG Secure Search\ROC_roc_ssl_v12.exe" / /PROMPT /CMPID=roc_ssl_v12
Nej    HKLM:Run    rundll32    Microsoft Corporation    rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
Nej    HKLM:Run    RUNXMLPL    Wistron    C:\Windows\RUNXMLPL.exe
Ja    HKLM:Run    setc    MySecurityCenter    C:\Program Files\MySecurityCenter\Programs\setc.exe
Nej    HKLM:Run    SetPoint    Logitech, Inc.    C:\Program Files\Logitech\SetPointP\SetPoint.exe /launchGaming
Nej    HKLM:Run    TINTSETP    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 18:11 #10
Disse skal køre:
HKLM:Run    msseces    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
HKCU:Run    ctfmon.exe    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
HKLM:Run    FightersTray    SPAMfighter ApS    C:\Program Files\Fighters\Tray\FightersTray.exe

Kan se du har to antivirus programmer på.
Både MSE og  MySecurityCenter har muligvis kørt på samme tid, og det er ikke godt.Du bør fjerne det ene af dem.

Disse her kan du prøve at køre med:
HKLM:Run    SetPoint    Logitech, Inc.    C:\Program Files\Logitech\SetPointP\SetPoint.exe /launchGamin
  HKLM:Run    nwiz        nwiz.exe /install
Ja    HKLM:Run    NvCplDaemon    Microsoft Corporation    RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 18:13 #11
Prøv at højre klikke på denne computer og vælg administrer og gå i logbogen.
Hvilke fejl beskrives herinde?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 19:12 #12
Bør også køre:
FileHippo.com    FileHippo.com    "C:\Program Files\filehippo.com\UpdateChecker.exe" /background
HKLM:Run    hpcmpmgr    Hewlett-Packard Company    "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"

Kan se du har aktiveret Mycecuritycenter som skulle være antivirus program.
Så derfor skal denne ikke køre:
HKLM:Run    msseces    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
Det var en fejl jeg skrev at den skulle køre, hvis du vil bruge Mysecuritycenter.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. januar 2013 - 19:12 #13
Tusind tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 19:15 #14
Glem lige det her jeg skrev i forrige indlæg:
Kan se du har aktiveret Mycecuritycenter som skulle være antivirus program.
Så derfor skal denne ikke køre:
HKLM:Run    msseces    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
Det var en fejl jeg skrev at den skulle køre, hvis du vil bruge Mysecuritycenter.

Har lige læst dette her:
http://msc.hamdenkloge.dk/
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 19:17 #15
Det vil sige du skal bruge Microsoft Security Essntials og afinstallere Mycecuritycenter, da det ikke duer.
Hvordan kører pc ellers?
Er der noget du savner?
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. januar 2013 - 19:22 #16
Den kører bare super, så endnu engang tusind tak for al hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 19:44 #17
Ok Så lægger jeg et svar du kan lukke med.
Lukke tråd: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo