Avatar billede per2edb Praktikant
25. januar 2013 - 15:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HighLight aktiverede row i Dataark

Jeg har access 2007 med 3 stk dataark hver som subform på en form side.
De 3 dataark er koblet sammen med over/underordnet felt (Altså de ligger som kaskade)

Efter en programeret (VBA) udvælgelse sætter jeg FOCUS på en linie i hvert dataark med .SetFocus. Det virker fint - men det er svært at se de valgte linier.
Hvis man manuelt trykker på en linie er der en gul box rundt om linien.
Har i koder i VBA der lagt efter. SetFocus HighLighter linien på samme måde eller bare farver linien.
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2013 - 15:37 #1
Use conditional formatting
Avatar billede per2edb Praktikant
25. januar 2013 - 15:44 #2
Hvordan? Har du koderne til feks en gul highlight linie
Avatar billede per2edb Praktikant
25. januar 2013 - 16:29 #5
Jeg tror du misforstår.
Det jeg kan se under formatering er hver 2. linie adskilt ved farver.
Det er ikke highlight af linien sat med .SetFocus
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2013 - 17:20 #6
Try this:
In the header section of the form place a text field and name it txtID

In the form Current event put some code something like this

Me.txtID = Me.ID

Me.ID is a field in the detail records, change it as necessary.

Now select all fields in the detail records and press the Conditional formatting button in the menu bar.
You should see Multiple selected beside "Show Formatting Rules For".
Now press New Rule and choose Expression Is from the drop down.

In the text box enter

[ID]=[TXTid]
change ID to what ever field you used previously.

Choose teh colour you want to use, and thats about it.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 22:36 #7
http://kisserup-strand.dk/downloads/condFF.zip

Inspireret af denne, for mig, nyopdagne feature.
Avatar billede per2edb Praktikant
26. januar 2013 - 00:44 #8
1000 tak for hjælpen indtil nu
Kan i hjælpe med at "skære det til" så det bliver meget mere enkelt.

Kan i lave det så kun et text field (normalt det første) med navnet PO bliver farvet rødt når recorden aktiveres i current

Dim cntl As Control
    For Each cntl In Controls
        If cntl.ControlType = acTextBox Then
            With cntl
                .FormatConditions.Delete
                .FormatConditions.Add acFieldValue, acEqual, """" & .Value & """"
                .FormatConditions(0).BackColor = 255 'num
            End With
        End If
    Next
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2013 - 09:47 #9
New to me too.

If you only want to highlight one field using the FormatCondfitions code

With Me.PO
  .FormatConditions.Delete
  .FormatConditions.Add acFieldValue, acEqual, """" & .Value & """"
  .FormatConditions(0).BackColor = 255
End With
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 11:30 #10
Ja - så farves felter hvor PO har den værdi som den har for current - og er PO unik, virker det efter hensigten med at netop PO i markerede post farves.

Hvis der derimod er flere poster hvor PO har denne værdi, kan man bruge en betingelse om et andet unikt felt - lad os antage at dette hedder id.
.FormatConditions.Add acExpression, , "id=" & id

Se F1-hjælpen og naviger til 'Add Method'

Iøvrigt viste de omsluttende 'gåseøjne' (i """" & .Value & """" ) sig nødvendige for tekstfelter alene - uden de, sjovt nok, ødelagde noget for talfelter.
Avatar billede per2edb Praktikant
26. januar 2013 - 12:16 #11
Det virker fantastisk godt. 1000 tak
Vil i arrangere så jeg kan dele point til jer begge
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 15:01 #12
For mig betyder point intet - så da Terry har lagt et svar kan du give point der.
Siger også tak for spørgsmålet - rart der er nogen trafik her.
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2013 - 12:43 #13
Points dont really mean much to me either, cant really use them for much at all, better if they were pints :o)

Thanks anyway.