Avatar billede jetobi Juniormester
25. januar 2013 - 13:28 Der er 1 kommentar

PHP while og array

Hej eksperter. Prøver at forklarer det men det er lidt svært :-)

Men altså jeg har en side hedder "spildata.php" hvor jeg har min while og hvad den skal vælge i min database. Så har jeg min index.php og min spil.php. Jeg skal include spildata til min index.php. Men eftersom den skal "echo de 10 første rows via en løkke som er i while på spildata," i min database ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gøre eftersom min include vil jeg have oppe i toppen. Jeg kan godt få det til at virke hvis jeg laver en echo inde i min while på "spildata.php" men så skal jeg også sætte min include det sted hvor jeg vil have den Echo'er? Altså problemer er min while er på en anden side en der hvor jeg skal have det echo'et, og jeg skal have de 10 seneste rows fra min database, via en løkke. Men vil ikke have min while over på index, den skal blive på spildata.php.

Hvis du ikke helt forstår hvad jeg mener så skriv en kommentar.

Mvh jesper
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2013 - 15:32 #1
<ole>

$html = array();
while ($row=mysql_fetch_assoc($result)) {
    $html[] = '<p>'.$row['fornavn'].'</p>';
}

// og så et andet sted i koden:
echo implode('', $html);

/mvh
</bole>