Avatar billede HeleneHH Nybegynder
20. januar 2013 - 17:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Passing array to memberfunction"

Hej
Jeg er nybegynder i c++ og har brug for hjælp til at håndtere en array. (Jeg bruger måske de forkert udtryk, men håber jeg at I stadig kan forstå mig)

Jeg ønsker at overføre arrayen myMap til min memberfunction getmap i mapClass. Meget gerne ved brug af reference (&), men så langt er jeg slet ikke nået endnu...

Jeg har vedhæftet et billede med min kode. https://www.dropbox.com/s/bxypaaa9mpkzicz/map.png

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe.

Jeg får lige nu disse fejl:

1>  theMain.cpp
1>c:\c++\myprogramplayground\myprogramplayground\themain.cpp(18): error C2039: 'getmap' : is not a member of 'mapClass'
1>          c:\c++\myprogramplayground\myprogramplayground\mapclass.h(8) : see declaration of 'mapClass'
1>  mapClass.cpp
1>c:\c++\myprogramplayground\myprogramplayground\mapclass.cpp(14): error C2440: '=' : cannot convert from 'int [][5]' to 'int [5][5]'
1>          There are no conversions to array types, although there are conversions to references or pointers to arrays
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2013 - 18:43 #1
C++ er case sensitiv saa getmap og getMap er ikke det samme
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2013 - 18:46 #2
du kan ikke assigne arrays paa den maade

bruge copy eller memcpy eller en dobbelt for loekke
Avatar billede HeleneHH Nybegynder
21. januar 2013 - 07:33 #3
Tak, for løkken var lige hvad jeg kunne bruge :)
Hvordan giver jeg dig pointene?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2013 - 18:35 #4
jeg smider et svar