Avatar billede dkclajen Juniormester
18. januar 2013 - 19:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bootcamp

Hej alle sammen!

Er lidt i tvivl med kategorien.

Er ved at prøve at installer Windows 7 ved hjælp af boot camp. Jeg har Windows lagt på et USB stik og får bootet op derfra, vælger dansk og derefter installer!

Så får jeg følgende fejl.

Load Driver
A required CD/DVD driver device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now.
Note: If the Windows installation media is in the CD/DVD drive, you can safely remove it for this step.
[Browse] [OK] [Cancel]

Håber der er noget som kan hjælpe eller henvise til en som måske kan!
Avatar billede sinumsen Nybegynder
19. januar 2013 - 13:44 #1
Har selv været den der igennem. Det viser sig at der er et problem med at få windows installeret hvis man har mere end den usb med win systemet tilsluttet sin mac. Jeg havde selv to usb diske tilsluttet da jeg på den ene havde de apple drivere der bliver downloaded i forbindelse med aktivering af bootcamp.

Kort sagt sørg for at der KUN sidder den usb stick med windows i din mac under installering.
Avatar billede dkclajen Juniormester
19. januar 2013 - 23:52 #2
Har prøvet alt mulig blandet med de USB stik, og har også prøvet med en USB harddisk, intet af det hjælper. :( hvilken type USB stik brugte du? Og er der evt andre ting du kan komme i tanke om man kunne prøve?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
20. januar 2013 - 13:39 #3
Det er bare et eller andet billigt usb stik fra Elgiganten. Problemet hos mig var at der var to usb stik tilsluttet og det er åbenbart et kendt problem at det resulterer i den konflikt som jeg havde - og troede du også havde.

Jeg googlede lige lidt igår for at se om jeg kunne finde den side der beskrev problemet men det kunne jeg ikke. Til gengæld fandt jeg en anden der beskrev det samme, men med en lidt anden løsning. Når Windows er startet op, så fjernede han usb stik'en - gik igennem de første trin af indstillingerne og formaterede harddisken når han nåede dertil. Når han så klikkede videre, bad systemet om Windows disken og han satte usb stik'en i igen og på denne måde fik han det til at virke. Jeg har ikke selv afprøvet dette, men du kan da give det et forsøg.

Hvis det ikke virker, så skriv lige hvilken mac det er du bruger.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
20. januar 2013 - 13:46 #4
Jeg har selv installeret Windows på min søns MacBook Pro, og da den har superdrive installeret er der et problem med at få lov til at installere fra usb. Jeg brugte denne lille guide og så gik det som smurt.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1414851

Det var derfor jeg spurgte til hvilken Mac du brugte..
Avatar billede dkclajen Juniormester
21. januar 2013 - 12:32 #5
Første ide med at tage USB-Stikket ud virket desværre ikke, så nu afprøver jeg lige det link du sendte, men lige til forståelsen, man har åbenbart ikke skriveret i den info.plist og den vil derfor lave en kopi. Gjorde den også sådan ved dig eller er der noget af guiden jeg misfortolker?

Jeg har en Mac book pro fra 2012.
Avatar billede dkclajen Juniormester
22. januar 2013 - 23:47 #6
Hej igen sinumsen.

Nu har jeg prøvet det sidste forslag igennem, og nu har jeg Windows på min Mac, så smider du et svar får du point for dit arbejde. :)
Avatar billede dkclajen Juniormester
02. februar 2013 - 10:02 #7
Lukker