Avatar billede djsteiner Nybegynder
10. januar 2013 - 15:33 Der er 1 løsning

Update database

Hej jeg fundet dette upload script som jeg gerne vil have lavet sådan at i stedet for at den indsætter i databasen så skal den lave en update til databasen.

Jeg har førsøgt at udskifte:

// If file has uploaded successfully, store its name in data base
$query_image = "insert into acc_images (image, status, acc_id) values ('".$_FILES['file']['name']."', 'display','')";

med noget

UPDATE table_name
SET column1=value, column2=value2,...
WHERE some_column=some_value

Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg gør det rigtigt??

Her har script:

<?php
// Assigning value about your server to variables for database connection
$hostname_connect= "localhost";
$database_connect= "olympic";
$username_connect= "root";
$password_connect= "";
$connect_solning = mysql_connect($hostname_connect, $username_connect, $password_connect) or trigger_error(mysql_error(),E_USER_ERROR);
@mysql_select_db($database_connect) or die (mysql_error());

if($_POST)
{
// $_FILES["file"]["error"] is HTTP File Upload variables $_FILES["file"] "file" is the name of input field you have in form tag.

if ($_FILES["file"]["error"] > 0)
{
// if there is error in file uploading
echo "Return Code: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br />";

}
else
{
// check if file already exit in "images" folder.
if (file_exists("images/" . $_FILES["file"]["name"]))
{
echo $_FILES["file"]["name"] . " already exists. ";
}
else
{
if(move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"],"images/" . $_FILES["file"]["name"]))
{
// If file has uploaded successfully, store its name in data base
$query_image = "insert into acc_images (image, status, acc_id) values ('".$_FILES['file']['name']."', 'display','')";
if(mysql_query($query_image))
{
echo "Stored in: " . "images/" . $_FILES["file"]["name"];
}
else
{
echo 'File name not stored in database';
}

?>
<html>
<body>
<form action="" method="post"enctype="multipart/form-data">
<label for="file">Filename:</label>
<input type="file" name="file" id="file" />
<br />
<input type="submit" name="submit" value="Submit" />
</form>
</body>
</html>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 14:26 #1
lukker igen da intet svar