Avatar billede jetsetter Nybegynder
30. december 2012 - 12:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flytte MSSQL fra surftown til lokal server

SURFTOWN.SE vil have 900 SEK for at lave en backup fil af database!!!!

Derfor har jeg forsøgt at flytte databasen via en .sql fil.

Det går dog mindre godt når databasen skal scriptes på den nye server, her ser det ud til at det primære problem er at jeg ikke har samme bruger på den nye database, derfor har jeg oprettet denne...

Dette har dog ikke løst problemet helt, idet jeg derefter ikke kan connecte til databasen fra min asp.net application som køre på samme server.

Jeg bruger disse connection strings:

    <add name="LocalSqlServer" connectionString="Server=.\LASSESSQLSERVER;UID=ehlers_p2ploan;PWD=xxxx;initial catalog=PeopleMooney"/>
    <add name="ehlers_p2ploanConnectionString" connectionString="Data Source=.\LASSESSQLSERVER;Initial Catalog=PeopleMooney;Persist Security Info=True;User ID=ehlers_p2ploan;Password=xxxx" providerName="System.Data.SqlClient"/>

Nogen der kan skubbe mig i den rigtige retning?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. december 2012 - 14:32 #1
Hvis du skal connecte til din egen lokale server så bør du som minimum have en Sql Management Studio, har du det?

Derefter er det blot at tage dine *.sql-filer og eksekvere en af gangen eller hvad du finder bedst.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
30. december 2012 - 22:37 #2
JEg har kørt hele .sql filen, med 4 warnings kun, omkring dependencies, som jeg ville tjekke når jeg igen havde adgang til databasen fra min application.

Men jeg kan se at problemet er nu at få adgang til den lokale SQL server (2012) (kan jeg godt lokalt fra SMSS, men ikke fra min application som også ligger på samme lokal server eller via domainet tilknyttet denne server) og helt konkret har jeg åbnet port 1433 både i routeren og i firewallen... når jeg chekker porten ude fra er den stadig lukket (/får ikke adgang til serveren)... jeg er lost, jeg ved ikke hvad jeg mangler for at få denne adgang... Har prøvet alt... jeg har lykkedes at åbne for http porten på same måde, men kan ikke med SQLporten??
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. december 2012 - 23:48 #3
Du skal åbne Sql Serveren for TCP/IP access, det gøres vha Configuration Manager (et lille tool som ligger samme sted som Sql Server), her går du ind under network og enabler TCP/IP access.

kig her for at få nogle idéer til hvordan det ser ud: http://goo.gl/NbXpF
Avatar billede jetsetter Nybegynder
31. december 2012 - 10:04 #4
TCP/IP var allerede "enabled" i Configuration Manageren... kan der være andre ting der skal gøres / som blokerer for adgang til SQL serveren udefra?
Avatar billede jetsetter Nybegynder
31. december 2012 - 11:07 #5
Så fik jeg adgang til Databasen, det som manglede var at port 1433 var specificeret i Configuration Manager og at serveren var sat op til den lokale IP. Noget som ellers ikke er nødvendigt at sætte i tidligere sQL server versioner...

Nu er problemet at få applicationen til at få adgang til DAtabasen, hvilket den ikke får idet jeg får denne fejl:

Serverfejl i programmet '/'.
--------------------------------------------------------------------------------

Login failed for user 'username'.
Beskrivelse: Der opstod en undtagelse, der ikke blev behandlet, under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få flere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user 'username'.

gætter på at jeg skal til at sætte brugeren korrekt op i den nye database.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
31. december 2012 - 15:34 #6
Har løst problemet, som bestod i en korrekte opsætning af database og bruger.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
31. december 2012 - 15:34 #7
Giver ingen point denne gang, da jeg selv løste det :)
Avatar billede jetsetter Nybegynder
31. december 2012 - 15:37 #8
Skriver lige min løsning mere detaljeret her:

SQL databasen var sat op til at kunne modtage login via Windows Autentifikation... og ikke SQL-brugere... dette blev ændret og derved problem solved!