Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
19. december 2012 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Farver

Så er den gal igen.
Jeg har fået genereret en html kode til en formmail ved hjælp af et stykke "værktøj" fra one.com Den ser sådan her ud:

<form method="post" action="http://www.de-glade-motorcyklister.dk/cgi-bin/FormMail.pl" accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset = 'ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};">
Dit navn<br />
<input name="realname" /><br />
Din mail adresse<br />
<input name="email" /><br />
Tekst<br />
<textarea cols="40" rows="10" name=""></textarea><br />
Drejer sig om:<br />
<select name="">
<option value="Vil på mailliste">Mailliste</option>
<option value="Vil have besøg">Vil gerne have besøg</option>
</select><br />
<input type="submit" value="Send" />
<input type="hidden" name="recipient" value="mailliste@de-glade-motorcyklister.dk" />
<input type="hidden" name="subject" value="Mailliste" />
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.de-glade-motorcyklister.dk/tak" />
<input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="http://www.de-glade-motorcyklister.dk/error" />
<input type="hidden" name="required" value="realname,email,," />
</form>

Den virker også fint nok, men teksten er sort, og da jeg har en mørk baggrund er det ikke så let læseligt.
Er der en der kan se hvor jeg kan ændre farven henne i kodningen?
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2012 - 16:24 #1
<ole>

Hvis du f.eks. lægger dine tekster ind i SPAN elementer:

<span>Dit navn</span>

- så kan du i din CSS-fil skrive:

form span {
    color: #000;
}

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2012 - 16:29 #2
Da du har et <br> efter alle tekster, kan du lægge dem i et DIV element. DIV elementet er et såkaldt block element, hvilket betyder, at det skaber en blok af tekst/indhold. Altså oprettes der et linjeskift før og efter elementet - hvorfor, du kan undvære <br>:

<div>Dit navn</div>
<input name="realname" />
<div>Din mail adresse</div>
<input name="email" />

- og CSS'en:

form div {
    color: #000;
}

Bruger du SPAN, er du nødt til at beholde BR elementerne  =)
Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
19. december 2012 - 17:08 #3
Så kommer det helt store spørgsmål.
Nu har jeg ændret det til

<div>Dit navn</div>
<input name="realname" />
<div>Din mail adresse</div>
<input name="email" />

Så skriver du det med CSS'en. Den kan jeg også ændre hvis jeg bruger firebug, men det ændrer jo ikke det store næste gang jeg åbner siden. Hvor er det at jeg kan/skal ændre den?
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2012 - 17:58 #4
Arhhhh ... det er jo vores tohjulede, nylige Firebug-konvertit! Sorry, det så jeg ikke lige ved første øjekast  =)

Du skal have fat i filen http://de-glade-motorcyklister.dk/onewebstatic/080e4724bf.css - eller den del af dit opdateringsinterface, som danner/opdaterer denne fil.

Kan du få fat i CSS-filen, kan du bare skrive koden ind i slutningen af filen.

Så vidt jeg husker, fandt du ud af at ændre nogle bestående værdier i den tilsvarende fil for slideshowsiden. Om - og i så fald hvordan - du præcist opretter en ny selector (form div i CSS-koden ovenfor), ved jeg ikke. Heller ikke hvordan du sætter property'en (color) eller dens værdi for den pågældende selector.

Ellers kan du måske highlight'e 'Dit navn' i dit webinterface og efterfølgende sætte styles i en eller anden menu(?)

Hvordan opdaterer du indhold på siderne?
Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
19. december 2012 - 18:44 #5
Sådan. Så fik jeg det til at fungere. Det ender da vist med at jeg får lavet en helt hæderlig side :-) med stor hjælp fra dig.
Jeg bruger one.com's web editor og opdaterer derfra.
Jeg fandt http://de-glade-motorcyklister.dk/onewebstatic/080e4724bf.css og fik sat form div ind i bunden.
Endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2012 - 21:03 #6
Selvtak. Du lægger bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes. Og ja, den er ved at blive rigtig flot. Det er et fint slideshow, du har fået lavet  *o)
Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
19. december 2012 - 22:21 #7
Endnu en gang tak for hjælpen.