Avatar billede josien Nybegynder
11. august 2001 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Redirect i PHP i nyt vindue

Hvordan laver man en redirect i PHP i et nyt vindue.
Som når man bruger Target=\"_blank\"

Jeg har følgende, som jo bare redirecter normalt:

header(\"Location: http://www.blabla.dk\");
exit;
Avatar billede zeth Nybegynder
11. august 2001 - 13:55 #1
jeg har ikke nogen forstand på PHP, men det er jeg rimelig sikker på at det ikke kan lade sig gøre.. brug javascript..
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. august 2001 - 13:55 #2
kan du ikke... du skal bruge noget JS til det... husk at PHP kører på serveren uden at vide noget om frames, layout m.v.
Avatar billede josien Nybegynder
11. august 2001 - 13:57 #3
Ok, men hvordan så i JS
Avatar billede zeth Nybegynder
11. august 2001 - 14:01 #4
<script>
window.open(\'dinadresse.html\');
</script>
Avatar billede mjl Nybegynder
11. august 2001 - 14:01 #5
echo \"<Script>window.location=\\\"index.php\\\"</Script>\";
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. august 2001 - 14:05 #6
noget lign
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function openWin( windowURL, windowName, windowFeatures ) {
        return window.open( windowURL, windowName, windowFeatures ) ;
    }
// -->
</SCRIPT>

<A HREF=\"java script: newWindow=openWin(\'script.php\', \'VindueNavn\', \'width=400,height=300,toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menuBar=0,scrollBars=1,resizable=1\' ); newWindow.focus()\">Udfør</A>

du kan jo ligesågodt direkte kalde det nye vindue og der eksekvere din kode... :)
Avatar billede josien Nybegynder
11. august 2001 - 14:06 #7
tak for hjælpen :o)