Avatar billede kimlarsen Praktikant
14. december 2012 - 01:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændring af script

Hej

Jeg er desværre ikke den store script haj og om det som jeg nu spørger om, overhovedet kan lade sig gøre, er jeg på forhånd ikke klar over.

Men jeg har fundet dette script ude på nettet :

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<script type="text/javascript">
var tidImellem=5; // sekunder imellem citaterne
var citater=new Array(); //array til citaterne
citater[0]='Bogen er fantastisk og den bedste, jeg hidtil har set i Danmark! Jeg elsker, når noget er fagligt solidt underbygget og samtidig formidlet på en måde, så alle kan være med. Niels Skals, indeklimachef OBH-Gruppen[/url]';
citater[1]='Fantastisk god bog om alle former for allergi. Overskuelig, informativ, overraskende og spændende. Gitte Sander, Odense';
citater[2]='"Tillykke - du har gjort en fantastisk indsats for danske allergipatienter". Overlæge Hans-Jørgen Malling, Allergiklinikken på Gentofte Hospital';
citater[3]='Dette er et fjerde citat . Dette er et tredje citat'
citater[4]='Dette er det femte';
citater[5]='Osv osv osv';

function citat() { //citat funktion martin-nielsen.com
window.clearTimeout(timer); //stop timeren så vi ikke får 7 forskellige
var c=document.getElementById('citat'); //find diven så vi kan bruge den
var nytCitat=citater[Math.round((citater.length-1)*Math.random())]; //hent et tilfældigt citat ud af array
c.innerHTML=nytCitat; //set citatet ind i diven
var timer=window.setTimeout('citat()',(tidImellem*1000)); //start timer hvornår funktionen skal gentages
}
window.onload=citat; //kald når siden loades
</script>
<title>New Page 1</title>
</head>

<body>

<table border="0" width="339" background="file:///C:/Users/Kim/Desktop/Image1.gif" height="239">
    <tr>
        <td align="center">
        <p align="center"><font size="4"><div id="citat"></font></div></td>
    </tr>
</table>

</body>

</html>

Mit ønske til dette script, var at kunne lave

1. Brydning af linier, således at navnet på den udtaler sig i citatet, kommer til at stå underneden for sig selv. Lige nu er det hele jo i en lang sætning.

2. At jeg kunne koble en URL sammen med sætningslinien. Evt som underlinie til forfatterns navn.

Altså sådan her :

Tillykke - du har gjort en fantastisk indsats for danske allergipatienter".

Overlæge Hans-Jørgen Malling,
http://www.Allergiklinikken.dk på Gentofte Hospital

Nogle som vil hjælpe mig ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
14. december 2012 - 02:21 #1
citater[2]='"Tillykke - du har gjort en fantastisk indsats for danske allergipatienter".<br><br>Overlæge Hans-Jørgen Malling, <a href="http://www.Allergiklinikken.dk">Allergiklinikken</a> på Gentofte Hospital';
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
14. december 2012 - 02:24 #2
Nu er eksperten.dk desværre et elendigt sted at indsætte kode fordi som du kan se oven for laver den om i dem man skriver.

Men brug <br> til at lave linieskift.

Og <a href="h t t p : / / www . allergiklinikken . dk">allergiklinikken</a> til at lave links (uden alle mellemrummene).
Avatar billede kimlarsen Praktikant
14. december 2012 - 18:37 #3
Tak for buddet !

Men bemærk at citater[1]='  <- Her er det et aprostof ( tror jeg nok det hedder ) og ikke gåseøjne.
Derfor kan du heller ikke proppe en html syntax ind i citat linien, men om man kan "bryde" citatlinien op og den så stadigvæk er bundet til id 1, kan jeg ikke rigtigt gennemskue.

Det bliver jo samme problem med href.

Kim
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
15. december 2012 - 01:37 #4
du kan bruge backslash \ til at escape et tegn.

Så kan du skrive :

var = "der var \"engang\" en lille gris";

Du kan også skrive :

var = "her er et <a href=\"http...\">link</a>";
var = 'her er et <a href="http...">link</a>';

Alt efter hvad du fortrækker.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
16. december 2012 - 23:03 #5
Dvs. hvis jeg forstår dig korrekt.

citater[0]='Bogen er fantastisk og den bedste, jeg hidtil har set i Danmark! Niels Skals, indeklimachef OBH-Gruppen';

Burde fungere hvis jeg ændre den til :

citater[0]='Bogen er fantastisk og den bedste, jeg hidtil har set i Danmark! \'Niels Skals, indeklimachef <a href="http://www.OBH-Gruppen.dk"\';

Håber jeg forstod dig korrekt ?
Avatar billede kimlarsen Praktikant
09. februar 2013 - 20:58 #6
Har nu sloges med dette problem igennem alt for lang tid. Desværre uden større held.

Scootergrisen. Du får points som tak for hjælpen !
Avatar billede kimlarsen Praktikant
27. februar 2013 - 08:55 #7
Jeg lukker spørgsmålet nu. Ville gerne have givet scootergrisen points, men fik et et svar jeg kunne give dem på !
Ser du det her, så skriv - så opretter vi et nyt du kan få points på !