Avatar billede larsvik Nybegynder
11. december 2012 - 16:43 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til crash

Jeg har de seneste dage oplevet at maskinen er crashet efter ca ½-1 times oppetide. Jeg kan ikke rigtig læse noget ud af logfil, så jeg tænkte der var et snedigt hovede der kunne hjælpe med at identificere problemet.
Det skal lige siges at maskinen er plumberet så adgang til hardware er ikke umiddelbart mulig.

Jeg har ligget rigget Hijackthis til. Er det noget der kan bruges til at identificere den type problemer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 16:55 #1
Må du installere program på den, så kunne du tjekke om problemet er varmerelateret.
Kører den varm skal den hvis det er en stationær åbnes for at rense den.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2012 - 16:56 #2
se i windows\memory.dmp filen (eller send de sidste 10-20 linjer herind).
Primært: laver du noget specielt når den går ned (spil/internet/office). Hvis det er mens maskinen belastes mht regnekraft, så kan det være et varmeproblem, og så skal maskine renses rent fysisk (støv på ramkort og blæsere)
Avatar billede larsvik Nybegynder
11. december 2012 - 17:01 #3
Jeg er lidt opmærksom på om det er et varmerelateret problem. Men når jeg får blå skærm og den genstarter, kører den igen de der ½-1 time.
Men kan gennem gitteret se at der er en del støv derinde.

Den der memory.dmp fil.. hvor finder jeg den ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 17:08 #4
hvilket system kører du?
Avatar billede larsvik Nybegynder
11. december 2012 - 17:10 #5
win 7 home premium
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 17:17 #6
Den burde ligge på roden af c drevet og hedder memory.dmp
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 17:19 #7
prøv at skrive følgende i exploreren:
%SystemRoot%\MEMORY.DMP
Avatar billede larsvik Nybegynder
11. december 2012 - 17:29 #8
der ligger ikke noget i roden af C drevet der hedder memory.dmp og inde i biblioteket "minidump" i windows mappen ligger der ikke noget. Og det er den eneste mappe der ligger i windows det hedder noget med dump
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 17:32 #9
prøv at nøjes med at skrive dette i exploreren
%SystemRoot%
Kommer du så ind i en mappe hvor memory.dmp er?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2012 - 17:51 #10
på en alm windows er filen
c:\windows\memory.dmp
vi skal se de seneste linjer fra
Avatar billede larsvik Nybegynder
11. december 2012 - 17:56 #11
Der er ikke noget i roden af C: eller roden af Windows, der hedder noget med Memory.dmp.
Jeg har lige været inde i kontrolpanel - system - system - avanceret indstillinger og trykket på indstillinger for start og genopret, for at se om den er sat til at generere en dump fil og det er den. Men den findes bare ikke der hvor den siger den ligger den :/
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2012 - 18:32 #12
det er så fordi, det ikke er en program-fejl - men rent hardware, der lukker uden at give windows besked.
Så er vi helt sikkert på varme / fysisk defekt.
Avatar billede larsvik Nybegynder
11. december 2012 - 21:11 #13
Nu har jeg støvsuget den grundigt og pust med trykluft på dåse beregnet til computere.
BSOD
Men jeg lagde mærke til at den skrev at den ikke dannede en dump fil at jeg fik en 0xc0000010 kode .
Jeg har siddet og læst om hvad der forårsager det, men er ikke blevet meget klogere. Det eneste jeg kunne udlede var noget med korrupte systemfiler. Ja hvordan laver man så en repair når man har sin "skive" liggende som en gendannelses partition og derved mister alt installeret. fandens til til knepperi :(
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 21:48 #14
Åbn en kommandoprompt som administrator.
Heri skriver du kommandoen sfc /scannow.
Hav evt. gendannelses cd i når du kører denne kommando.
Hvis ikke det løser det, så prøv at køre en chkdsk:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede larsvik Nybegynder
12. december 2012 - 00:55 #15
Hvordan kører jeg en commando prompt som administrator ?

Som sagt så har jeg ikke en egentlig skive, men en genoprettelses partition.

En "chkdsk" gav ingenting
Avatar billede larsvik Nybegynder
12. december 2012 - 01:06 #16
sfc /scannow =

"Windows Ressourcebeskyttelsehar ikke fundet intigritetsfejl"
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 06:30 #17
Ok så må du tjekke dine ram for fejl.
Memtest86 kan gøre det for dig:
http://www.memtest86.com/download.html
vejledning: http://www.memtest86.com/tech.html
Avatar billede larsvik Nybegynder
12. december 2012 - 23:30 #18
memtester kørt uden problemer og uden fejl.
NU er der så dukket et andet problem op. Nu har den svært ved at finde min boot partition/drev. Jeg er begyndt at have windows installtionen mistænkt for noget, ret mig hvis det er forkert.
Avatar billede larsvik Nybegynder
12. december 2012 - 23:39 #19
sfc /scannow MED win 7 skive i, siger ingen integritetsfejl
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2012 - 08:29 #20
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2012 - 09:37 #21
husk nu en backup af data inden harddisken bryder helt ned...
Avatar billede larsvik Nybegynder
17. december 2012 - 23:09 #22
har lavet back up af det jeg skal gemme :)

Men har også overvejet en repair, kan sgu bare ikke huske hvordan man gør det så man stadig har referencerne til programmerne intakte, så man ikke skal til at geninstallere dem så de kan findes i startmenuen
Avatar billede larsvik Nybegynder
17. december 2012 - 23:37 #23
o g den repair formular der henvises til  kan ikke lade sig gøre da jeg fik det preinstalleret og der dukker ikke noget om med en valgmulighed om at vælge repair under bootsekvensen
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2012 - 23:55 #24
Og du kan så heller ikke gøre det med Win7 skiven?
Var det din recovery cd du brugte i #19, eller en anden win 7?
Avatar billede larsvik Nybegynder
18. december 2012 - 00:17 #25
Det var en lånt skive fra en der havde samme version liggende. En volumedisk
Avatar billede larsvik Nybegynder
15. november 2015 - 18:29 #26
lukker