Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 13:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

IIS 8, Windows 8, Classic ASP og ODBC problemer

Hej

Har en Windows 8 64 bit med IIS8 installeret og Classic ASP aktiveret.
Den kan sagtens vise siderne osv, men så snart databasen bliver involveret (ms access) så får jeg problemer:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

/login_check.asp, linje 10

Og koden ser således ud:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("medlemsrs.mdb")
Conn.Open DSN

Jeg har intet gjort i ODBC da jeg ikke plejer at rode her på mine installationer.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2012 - 16:00 #1
prøv dette:

  Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  conn.connectionstring = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("medlemsrs.mdb")
  conn.Open
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 17:19 #2
#1 Tror ikke Microsofts OLEDB Jet driver kan anvendes på 64-bit, med mindre man selvfølgelig har ændret application poolen i IIS til 32 bit.

Ønsker man at kører med en 64 bit OLEDB driver kan Microsofts ACE driver anvendes http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=13255

Med hensyn til fejlen i din odbc forbindelse, husk at der her er en odbc manager for både 64 bit og 32 bit (64 bit odbc manageren ligger i system32, og 32 bit odbc manageren ligger i mappen SysWOW64)

Hvad har du ellers gjort fra da det virkede til det ikke virker nu? Har det tidligere kørt på en 32 bit maskine?
Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 19:32 #3
Hej

Det er korrekt at der er både en 32 og en 64 bit ODBC manager i Windows 8 x64. Men jeg er lidt på bar bund i ODBC manager. Jeg har kopieret koden fra min server 2008 enterprise 32 bit hvor det kører upåklageligt og over på min laptop med Windows 8 64bit. Jeg har kigget på min server og der er ikke registreret noget i ODBC manageren og jeg plejer heller ikke at sætte noget herinde.
Jeg har tidligere kopieret tingene over på min laptop når jeg skulle rode lidt med det. Tidligere har det været Windows 7 32 bit og her har jeg heller aldrig rodet med ODBC manager.
Derfor forstår jeg det slet ikke?

ACE driver osv...siger mig intet. Så der skal lige lidt flere ord på hvis det er noget jeg skal bruge? :)
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 19:45 #4
Hej

læs lige instruktionen under "To use this download: " på det link jeg har smidt.

Download 64 bit udgaven (dog nævner godt nok ikke windows 8 under System requirements, men mon ikke det virker, det er da et forsøg værd)
Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 20:08 #5
fuldstop, du ledte mig på noget omkring applicationpool. Jeg kunne ændre den til 32bit for hvert websted og wupti så virker det.
Tak, smid et svar!
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 20:12 #6
Godt du fik gang i den igen :)

Men vil du senere kører med en 64 bit application pool, så husk at bruge driveren i linket.
Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 20:24 #7
Okay, jeg kan så se at den side jeg har der bruger en accdb  base, ikke virker. Den har samme fejl. Men der findes kun en accdb driver i 64 bit på min Windows 8. Skal jeg så blot installere ovenstående driver så skulle det virke?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 20:40 #8
Hvis du ønsker at kører 32 bit application pool, skal du selvfølgelig hente 32 bit udgaven, den virker også til *.accdb

og du skal ændre din connection streng til {Microsoft Access Driver (*.mdb, *.accdb)}
Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 21:01 #9
Ved ikke om det gælder mere, men det virker fint for den side med mdb, men efter at have installeret ovenstående får jeg:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key Temporary (volatile) Ace DSN for process 0x624 Thread 0x1710 DBC 0x1c870f4 Jet'.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 21:14 #10
Prøv lige med oledb driveren istedet for odbc!

Set Conn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source="& server.mappath("medlemsrs.mdb")
strSQL = "Select * from dintabel"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do

rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 21:14 #11
altså til den med accdb
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 21:18 #12
prøv både til mdb og accdb.

Har googlet lidt på den fejlmeddelse, er måske noget med tilladelser/sikkerhed som skal gives.
Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 21:21 #13
Min fejl. Alt virker. Linket med download gjorde forskellen for accdb og 32 bit applicationpool for de andre med mdb. TAK!
:)
Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 21:23 #14
Den sidste fejl gider jeg slet ikke kommentere :)
Jo så skidt da...det var stien til databasen der var smuttet. Ups :)
God weekend! ;)
Over and out!
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 21:26 #15
:) hehe god weekend