Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 16:40 Der er 19 kommentarer

php problem

jeg har et problem med at få indhold ind i min form hvor id skal være = $id som jeg kalder fra en side før..

<?php
//Her indhentes det sendte indhold fra formular feltet "id" fra siden før..
$id = $_POST['id'];

require 'login.conf2.php';

$connection = mySQL_connect($URL,$USER,$PW,MYSQL_CLIENT_COMPRESS) or die('Kunne ikke oprette forbindelsen til MySQL-serveren: ' . mysql_error());

//Her bliver den rigtige database valgt.
mysql_select_db('tommergaarden',$connection) or die('Kan ikke oprette forbindelsen til databasen:' . mysql_error());

$resultat = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id='$id'");

while ($row = mysql_fetch_array($resultat)) {
    $tekst[] = $row["id"];
    $title[] = $row["title"];
}
?>

<body>
<form action='update_art.php' method="post" enctype="multipart/form-data">

<input name="id" type="text" id="id" value = "<?php echo "$id" ?>" />

<input name="title" type="text" class="textfield" id="title" value = "<?php echo "$title" ?>" />

<textarea name="tekst" cols="40" rows="9" id="tekst"><?php echo "$tekst" ?></textarea><br />

    <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000" />
    Vælg fil: <input name="billede" type="file" /><br />
    <input type="submit" value="Updatere artiklen" />
    </form>
</body>

det eneste jeg kan få frem er id som jo bliver kaldt fra siden før..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2012 - 17:13 #1
Konstruktionen

  $title[] = $row["title"];

laver et array med de værdier der kommer fra gennemløbet af whileløkken. Men mener du, der kun er een værdi, så kan du bare:

  $title = $row["title"];
Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 17:22 #2
jeg får stadig en fejl besked på siden..

<br /><b>Notice</b>:  Undefined variable: title in <b>C:\xampp\htdocs\Tommergaarden\red_artikel.php</b> on line <b>71</b><br />
og det samme med tekst i linje 73..
Avatar billede lclemens Nybegynder
25. november 2012 - 17:48 #3
Tjek lige om feltet nu også hedder "title" i databasen...
Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 17:53 #4
det har jeg skam tjekket 10 gange allerede :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. november 2012 - 18:31 #5
"Undefined variable: title" betyder at du forsøger at bruge $title uden at den har fået tilsendt nogen værdi.

I stedet for at skrive :
echo $title;

Så kan du først teste og værdien er sat :
if(isset($title)){
  echo $title;
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2012 - 18:52 #6
Hvad er værdien af din $id?
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2012 - 19:17 #7
<ole>

Mon ikke din SELECT fejler? Hvad får du ud af at skrive:

$sql = "SELECT * FROM news WHERE id='$id'";
$resultat = mysql_query($sql) or die (mysql_error().'<br>'.$sql);

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2012 - 19:20 #8
- og så bør du nok få opdateret din databasekode til noget tidssvarende. Prøv f.eks. at læse denne guide  *o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2012 - 19:34 #9
Den behøver ikke engang fejle. Hvis $id er tomt får man, så vidt min lille hjerne kan forstå, netop den reaktion.
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2012 - 19:40 #10
@Erik: Njaaahhhh ... nok ikke helt  =)

Sidste linje i spørgsmålet lyder eksplicit: "det eneste jeg kan få frem er id som jo bliver kaldt fra siden før.."
Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 19:47 #11
$id er afhængig af hvad jeg har valgt på siden før..
og den kommer frem i formen hvis jeg skriver echo "$id"
Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 19:50 #12
$sql = "SELECT * FROM news WHERE id='$id'";
$resultat = mysql_query($sql) or die (mysql_error().'<br>'.$sql);
echo "$sql"
giver: SELECT * FROM news WHERE id='19'
og hvis jeg vælger en anden på siden  før
giver: SELECT * FROM news WHERE id='18'
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2012 - 19:57 #13
Så vil du med denne kode få udskrevet feltet title's indhold:

$resultat = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id='$id'");

$row = mysql_fetch_array($resultat)
echo $row["title"];
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2012 - 20:00 #14
Men så må vi jo hellere se din kode.
Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 20:21 #15
Tusinde tak olebole :) jeg må være ærlig at sige jeg ikke kan se den lille forskel, men virker det gør det i hvertfald!
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2012 - 20:52 #16
Virker min kode, virker din fra spørgsmålet også  =)
Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 20:58 #17
jeg har i hvertfald fået title og tekst frem med den kode du skrev :)
så det vil jeg da betragte som at det virker ;)
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2012 - 21:18 #18
Det er vi helt enige om. Men den virker ikke bedre end den kode, du viser i spørgsmålet. I din egen kode er $title et array, indeholdende alle de titler, du måtte have trukket ud af databasen.

Jeg forstår dog ikke, du ikke prøvede Eriks forslag i #1. Det adskiller sig ikke spor fra mit  =)
Avatar billede mike89 Nybegynder
25. november 2012 - 21:39 #19
jeg prøvede også at fjerne [] som han skrev jeg ikke havde brug for.. men det gav samme resultat syntes jeg..
så det var nok bare mig der gjorde noget forkert da jeg prøvede eriks forslag :)