Avatar billede mklauber Nybegynder
23. november 2012 - 08:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slet skrivebeskyttet folder fra VBS

Jeg er igang med at lave et afinstallationsscript til "Oracle DB Client 10g Release 1 (10.1.0.2.0)". Der findes, så vidt jeg har kunne læse mig frem til, ikke en deinstaller i programpakken.

Jeg er nået så langt, at jeg har fået ryddet op i REG DB, men er nu kommet dertil, at jeg skal have fjernet programfolderen (C:\oracle). Denne er dog skrivebeskyttet og jeg får meldingen "Tilladelse nægtet". Følgnde fungerer fint med andre foldere, men ikke denne, som er skrivebeskyttet. Her er, hvad jeg bruger nu:

Function DelDirs()
dim filesys
set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If filesys.FolderExists("C:\oracle") Then
  filesys.DeleteFolder "C:\oracle", True
End If
End Function

"True" i linje fem skulle angiveligt være en "force" parameter, men det har ikke hjulpet.

Hjælp udbedes! :)
Avatar billede tofte Juniormester
23. november 2012 - 09:37 #1
Hej, det er formodenligt fordi at en fil i mappen er åbent af et eller andet program, så hjælper force=true ikke.
Rasmus
Avatar billede mklauber Nybegynder
23. november 2012 - 10:01 #2
Hej Rasmus...

Det lyder sansynligt. Har du et forslag til en løsning? Ved du evt. om der findes en mulighed for at "komme af med" aktive filer?

Martin.
Avatar billede tofte Juniormester
23. november 2012 - 10:21 #3
Har du prøvet at genstarte i fejlsikker tilstand? Ellers findes der programmer som "Unlocker" som kan terminere en aktiv proces, jeg ved dog ikke om det virker på hele mapper eller om man skal bruge den på enkelte filer, og så kan det jo godt være lidt besværligt at finde den åbne fil....
Avatar billede mklauber Nybegynder
23. november 2012 - 10:49 #4
Jeg har overvejet den med felsikret. Men det er ikke forfærdeligt nemt, når det skal ske via VBS og et deployment tool.

Jeg har for øvrigt fundet frem til filen (C:\oracle\product\10.2.0\client_1\BIN\oci.dll), men jeg har ikke været i stand til at finde den proces, der har den åben.

Jeg har forsøgt at lave en regsvr32 /u på den, men den findes angiveligt slet ikke i REG DG.

Jeg synes, at jeg ligefrem kan MÆRKE de grå hår vokse frem.
Avatar billede tofte Juniormester
23. november 2012 - 10:53 #5
Har du prøvet at stoppe servicen "Distributet Transaction Coordinator" det lader til at den kan bruge filen.
Avatar billede mklauber Nybegynder
23. november 2012 - 11:30 #6
Æv... Det lød ellers lovende, men desværre. Den stå til "Manuel" og er ikke startet.
Avatar billede tofte Juniormester
23. november 2012 - 12:30 #7
Prøv evt at se, hvis du kører programmet og søger på dll filen kan du muligvis få et hint til hvilket program som bruger filen.
Avatar billede tofte Juniormester
23. november 2012 - 12:30 #8
Avatar billede mklauber Nybegynder
23. november 2012 - 13:17 #9
Oooog så kom projektlederen og sagde, at det ALLIGEVEL ikke er nødvendigt at fjerne det. Grrr...

Tusind tak for indsatsen Rasmus.
Avatar billede mklauber Nybegynder
09. december 2012 - 16:12 #10
Luk