Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
21. november 2012 - 10:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Image Array

Hej

Jeg er ved at gøre så jeg kan resize en masse billeder under en data export, jeg har lavet det så det virker for 1 billede, men kan ikke få det til at virke med et array. Jeg har både problemer med at få OpenFileDialog til at hente flere billeder, sikkert fordi den ikke er bygget til det, og har også at beholde billederne som type Image.

Code:

OpenFileDialog foto = new OpenFileDialog();
            if (foto.ShowDialog() != DialogResult.Cancel)
            {
                image = Image.FromFile(foto.FileName);
            }
            string imageName = foto.SafeFileName;
            int imageHight = Int32.Parse(textBox1.Text);
            float calImageHight = (float)image.Height / (float)imageHight;
            int imageWidth = (int)Math.Ceiling(image.Width / calImageHight);
            Size imageSize = new Size(imageWidth, imageHight);
            image = ResizeImage(image, imageSize);
            image.Save("c:\\"  + imageName, System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp);

På Forhånd Tak For Hjælpen
Avatar billede Syska Mester
21. november 2012 - 11:53 #1
Hvis du trykker cancel så fejler det da stadig ... du bør måske lave den del lidt om.

Udover det med multiple files, så giver google mange resultater.
http://stackoverflow.com/questions/1311578/opening-multiple-files-openfiledialog-c

mvh
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
21. november 2012 - 13:41 #2
Det tog lidt tid, men du fandt noget af det jeg skulle bruge. smid et svar, så får du dine point :)
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
21. november 2012 - 13:42 #3
Det kunne hvis læses negativt, mente at det tog noget tid for mig :) ikke dig :)

Tak for hjælpen
Avatar billede Syska Mester
21. november 2012 - 15:52 #4
Helt fint, opte kræver det jo også man ved hvad man skal søge efter for at finde et svar.

Altid glad for at kunne hjælpe.

svar.