Avatar billede CodingJoe Nybegynder
08. november 2012 - 23:23 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Sender metode som parameter

Jeg har en generisk metode som modtager en metode som parameter:

public T MinFedeMetode<T, TU>(Func<List<TU>>){}

Jeg har det fint ved at kalde den med metoder, der returnerer List<Foo>.

Dog har jeg en enkelt metode Z, som jeg gerne vil have køre igennem MinFedeMetode.

Problemet er den ikke returnere List<Foo>, men bare Foo.

Nu prøver jeg i kaldet af MinFedeMetode sætte Foo ind i List<Foo> som en del af kaldet til MinFedeMetode.

Dvs. lidt a la MinFedeMetode(()=> new List<Foo>().Add(MetodeZ());

Men det virker bare ikke...hvordan kan jeg kalde MinFedeMetode, ved at sætte noget ind i liste on the fly?
Avatar billede runesoft Nybegynder
09. november 2012 - 00:01 #1
Problemet er at Add ikke returnerer listen selv så du skal kontruere listen på en anden måde-
MinFedeMetode(()=>new Foo[]{MetodeZ()}.ToList());
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2012 - 01:36 #2
Noget a la dette:

using System;
using System.Collections.Generic;

namespace E
{
    public class Program
    {
        public class Foo
        {
        }
        public class Bar
        {
        }
        public static T MinFedeMetode<T, TU>(Func<List<TU>> f) where T: new()
        {
            Console.WriteLine(f().Count);
            return new T();
        }
        public static T MinFedeMetode<T, TU>(Func<TU> f) where T: new()
        {
            return MinFedeMetode<T,TU>(() => new List<TU> { f() });
        }
        public static void Main(string[] args)
        {
            MinFedeMetode<Bar,Foo>(() => new List<Foo> { new Foo(), new Foo() });
            MinFedeMetode<Bar,Foo>(() => new Foo() );
            Console.ReadKey();
        }
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
09. november 2012 - 07:33 #3
Hmmm en overload til min generiske metode...interessant.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
09. november 2012 - 11:33 #4
Jeg kan egentligt bedst li' Arnes svar...men jeg vil gerne dele points.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2012 - 01:28 #5
Grundliggende er metoderne de samme.

Jeg bruger new List<>{} mens Rune bruger new [] .ToList(), men det er en detalje.

Den store forskel er at jeg med overloadet goer at det lille trick kun skal laves et sted.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2012 - 01:28 #6
Og dele er vel helt fint.

Svar fra mig.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
20. november 2012 - 20:34 #7
@Arne

Kan du prøve at give denne et forsøg? ->
http://www.eksperten.dk/spm/971933