Avatar billede martinolesen Nybegynder
08. november 2012 - 09:44 Der er 1 kommentar

værdier skal gå op 6000

Hej

jeg har en liste med 10 forskellige værdier disse værdier skal lægge sammen på den bedst mulige måde så de går op i 6000.

kan lige give et eksempel:

værdier:

Disse værdier skal lægges sammen så de går bedst mulig op i 6000.
også skal den fortælle mig hvor mange stykker jeg skal bruge på 6000.

håber i forstår mit problem.
Avatar billede anlu Nybegynder
09. november 2012 - 11:31 #1
Jeg er ikke helt skarp på hvad du vil. Gælder det om at finde et antal værdier i listen blandt de 10 således at summen af de valgte værdier kommer tættest muligt på 6000 (evt. med krav om at det skal være højst 6000 eller mindst 6000)?