Avatar billede Hestehat Seniormester
07. november 2012 - 10:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kontrollere for unikke værdier

Findes der en funktion i excel der kan kontrollere om der der er celler med den samme indtastning?

Jeg har celle A1 til A20 hvor der indtastes værdier. Jeg vil så gerne have excel til at kontrollere at der ikke er ens indtastninger . Jeg skal bruge kontrollen til at lave en betinget formattering af en celle.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. november 2012 - 10:55 #1
Fjern dubletter under Data
Avatar billede Hestehat Seniormester
07. november 2012 - 11:04 #2
Jeg er ikke interesseret i at fjerne dem. Jeg vil bare gerne have at vide om der er nogen.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. november 2012 - 11:09 #3
En sortering kunne afsløre dette eller en stump VBA-kode?
Avatar billede natkatten Mester
07. november 2012 - 11:34 #4
Prøv at kigge på denne:

http://gupl.dk/686995/
07. november 2012 - 12:27 #5
Betinget formatering med en formel som denne:

=TÆL.HVIS(A1:A20;A1)>1
Avatar billede Hestehat Seniormester
07. november 2012 - 12:32 #6
Hvis jeg bruger =TÆL.HVIS(A1:A20;A1)>1

Finder den så ikke kun ud af om der er mere end 1 forekomst af værdien i A1?
Avatar billede A-J Nybegynder
07. november 2012 - 12:54 #7
Jeg ville gøre følgende:
1) markere det område (f.eks. A1-A20) du vil tjekke
2) vælge  Betinget formatering ->  Fremhæv celleregler -> Dubletværdier
3) vælg Dublet til venstre i boksen og et format til højre i boksen
Nu vil dine dubletter have det særlige format du har valgt (f.eks. en farve). Excel opretter så selv en betinget formatering og ligger på cellerne, så det er altså ikke en "engangs"-afmærkning men en reel betinget formattering som nu er på cellerne.
07. november 2012 - 13:03 #8
Marker alle celler, der skal formateres

Indtast formlen =TÆL.HVIS($A$1:$A$20;A1)>1
under Betinget formatering
Avatar billede Hestehat Seniormester
22. januar 2013 - 13:21 #9
Kan du ikke lige skrive det som svar, så jeg kan få lukket denne?
22. januar 2013 - 15:10 #10
OK!