Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. november 2012 - 10:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTML/JavaScript afspil WMV video uden Windows Media Player

Jeg har en webside der skal afspille nogle wmv filer, men jeg har problemer med at Windows Media Player crasher efter mange timers afspilning, og har derfor brug for at finde en alternativ løsning,

Nogen forslag?

Det er desværre ikke en mulighed at konvertere wmv filerne til flv eller lignende.

Lige nu bruger jeg nedenstående kode til at afspille filerne:
<html>
    <head>
        <title>Video Player</title>
        <script type="text/javascript">
            <%
                'Playeren oprettes via dette JavaScript, for at sikre at siden er indlæst før playeren oprettes.
                '- Dette er for at 100% * 100% fylder hele vinduet.
            %>function createPlayer() {
                var wmPlayer = '<object type="video/x-ms-wmv" data="/_video/play.asx" width="100%" height="100%">';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="src" value="/_video/play.asx" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="autoStart" value="true" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="autoPlay" value="true" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="controller" value="false" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="showControls" value="false" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="ShowStatusBar" value="false" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="kioskMode" value="true" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '    <param name="PlayCount" value="9999" />';
                wmPlayer = wmPlayer + '</object>';
                document.getElementById('playerDiv').innerHTML = wmPlayer;
            }
        </script>
    </head>
    <body bgcolor="#000000" topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" onload="createPlayer();">
        <div id="playerDiv">
            <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" height="100%" width="100%">
                <tr valign="center"><td align="center">
                    <span style="color: #FAFAFA;"><h1>Loading video feed...</h1></span>
                </td></tr>
            </table>
        </div>
    </body>
</html>

PS. Løsningen skal kun bruges på nogle udvalgte pc'er som jeg har 100 % kontrol over hvilken software de benytter.

Pc'erne kører Windows 7 32-bit Professional, hvis det har nogen betydning.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. november 2012 - 10:31 #1
Glemte at inkludere indholdet af play.asx som der linkes til i ovenstående kode, det kommer her:
<ASX Version = "3.0">
    <ENTRY><REF HREF="video-001.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-002.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-003.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-004.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-005.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-006.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-007.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-008.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-009.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-010.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-011.wmv"/></ENTRY>
    <ENTRY><REF HREF="video-012.wmv"/></ENTRY>
</ASX>
Avatar billede montago Praktikant
06. november 2012 - 11:41 #2
Afspiller du i Internet Explorer 6-7-8 ?

Explorer må kun hente filer som er under 2-4 GB store 2^32 bits = 2.147.483.648 til 4.294.967.296 Byte - mener det er 2 GB grænse

det som sker er at når byte-requestet bliver for langt, vil INT32 lave er overløb og gå i minus... derfor crasher den over lang tid.

Firefox og Chrome har ikke de problemer og kan requeste flere bytes.

men længervarerne operationer som disse er svære at komme udenom fejl på længere sigt... er det muligt for dig at refreshe siden i stedet efter fx 3-6 timer så browseren starter fra 0 igen ?
så kommer du ud over problemet.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
14. november 2012 - 14:51 #3
Jeg brugte en 32-bit IE, og har siden forsøgt at benytte VLC som alternativ afspiller.

Det løste desværre ikke problemet.

Jeg forsøger derfor at løse problemet på en helt anden måde via en native applikation, og lukker derfor spørgsmålet.