Avatar billede dellepude Nybegynder
05. november 2012 - 03:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift

Jeg har et textarea, hvor en bruger skriver tekst.
Teksten gemmes i et TEXT felt i en mySql5 db.
Indholdet af feltet hentes ud og lægges i en td på en side, der returneres som en excel fil.

Mit problem er, at linjeskift fra det originale textarea går tabt et eller andet sted. Jeg har forsøgt at udskifte 'n fra dbfeltet med 'r og CHAR(10). har også forsøgt at skifte 'n fra textarea til <br> inden det lægges i db og senere udskifte <br> med 'n, 'r og CHAR(10).

Har prøvet at returnere siden som alm. side og gemte <br> slår ikke igennem her.

Jeg har ikke tidligere arbejdet med mySql og min mistanke er, at TEXT typen her ikke kan "forstå" 'n, men den burde kunne gemme <br>, hvilket det dog ser ud til, at den IKKE gør!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. november 2012 - 08:31 #1
prøv med

replace(str,chr(10),"<br>")

eller

replace(str,VbCrLf,"<br>")
Avatar billede softspot Forsker
05. november 2012 - 10:34 #2
Kan du ikke prøve at vise noget kode for de steder, hvor du gemmer data i - hhv. henter data fra databasen?
Avatar billede dellepude Nybegynder
06. november 2012 - 08:54 #3
Åh ja VbCrLf (den havde jeg helt glemt - det er nogle år siden jeg sidst har kodet asp :) - det virker i hvert fald...

Skriv lige et egentligt svar, så jeg kan give dig dine velfortjente point!

Og tak for hurtigt svar :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. november 2012 - 09:42 #4
Så lidt da - altid rart at kunne støve lidt gammel hukommelse af . :)