Avatar billede geogun Nybegynder
04. november 2012 - 10:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente Data fra tekstField

Hej alle sammen.  Er ny både her inde og i java programering.

Sagen er den at jeg skal lave et program hvor det kan indsættes forskellige indputs (værdier i tekstfields). Senere skal dette så sendes til et .txt dokument så et andet program kan benytte det. Der der det endelige skal være 25 textField vil jeg gerne at det hele læses når knappen (ok) benyttes.  Jeg har indtil nu lavet koden i kan se men den vil ikke lade mig "fange" den indtastet tekst.  Ved godt min kode muligvis også kunne laves mere simpel, men forsøger også selv at have et overblik:-)

Hilsen Daniel

Håber der er en som kan hjælpe mig

import javax.swing.*;                                             /*Indlæser den pakke der benyttes*/
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.io.StringWriter;

public class input {

    /**
    * @param args
    */
    public static void main(String[] args) {
        // TODO Auto-generated method stub

        JFrame frame = new JFrame("Input");                     /*Oprette boksen med titel*/
        frame.setVisible(true);                                 /*Gør boksen synlig*/
        frame.setSize(650,150);                                    /*Diffiner størrelsen på boksen (Bredde, Højde)*/
        frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);  /*Lukker boksen efter brug*/

        JPanel panel=new JPanel();                                /*Opretter panel*/
        panel.setLayout (new GridLayout(3, 4, 5, 10));            /*Indeler gitter (rækker,koloner hspace, vspace)*/

        JLabel label1=new JLabel("Indtast flydespændning:");    /*Diffiner labels, knapper osv*/
        JTextField felt1 = new JTextField("");
        JLabel label2=new JLabel("Indtast E-modul:");
        JTextField felt2 = new JTextField();
        JLabel label3=new JLabel("Indtast R-værdi:");
        JTextField felt3 = new JTextField();
        JLabel label4=new JLabel("Indtast flere data:");
        JTextField felt4 = new JTextField();
        JLabel labelok=new JLabel("");                            /*Laver et tomt felt*/
        JButton knap1=new JButton("ok");                        /*Laver ok knap*/
        JButton knap2=new JButton("cancel");
        JLabel labelok1=new JLabel("");

        panel.setComponentOrientation(ComponentOrientation.LEFT_TO_RIGHT);  /*Panelerne sættes ind på denne måde*/

        panel.add(label1);                                        /*Ligger label, kanpper osv ind i paneler*/
        panel.add(felt1);
        panel.add(label2);
        panel.add(felt2);
        panel.add(label3);
        panel.add(felt3);
        panel.add(label4);
        panel.add(felt4);
        panel.add(labelok);
        panel.add(knap1);
        panel.add(knap2);
        panel.add(labelok1);

        frame.add(panel);                                        /*Ligger paneler i boksen*/

        knap1.addActionListener(new Action());                    /*Giver knappen funktionen der er angivet i ActionListener */

    }

        static class Action implements ActionListener{

            public void actionPerformed (ActionEvent e){
                String navn = felt1.getText();
                System.out.println("Opdater! navn=");

            }

Avatar billede geogun Nybegynder
04. november 2012 - 14:21 #1
Har selv løst problemet
Avatar billede geogun Nybegynder
05. november 2012 - 10:46 #2
løste det selv