Avatar billede joki Juniormester
27. oktober 2012 - 23:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

asp standard menu vises ikke korrekt IIS 7.7 windows 7

Hej

Jeg har udviklet en standard app i VS2010. Alt ser godt ud i test (VS)men på IIS bliver menu og farver o.s.v ikke vist korrekt. Umiddelbart vises kun tekst??

På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2012 - 00:28 #1
Hvis du arbejder med CSS lyder som om at du har angivet en forkert sti til din .css-fil.
Avatar billede joki Juniormester
28. oktober 2012 - 11:39 #2
jeg benytter ikke andet end hvad der er standard i asp template.
Men burde den ikke referere til projektet, som er flyttet med over på iis?
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2012 - 12:05 #3
Din projektfil er kun noget VS benytter, ikke dit webhotel. Kom med et link ellers bliver det svært at gætte sig frem.
Avatar billede joki Juniormester
28. oktober 2012 - 19:10 #4
Har lidt svært ved at komme med et link maskinen er kun tændt per. men tak jeg søger lidt videre
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2012 - 20:06 #5
Du gør det nu heller ikke let for os at hjælpe - prøv at kom med noget kode. Du kan også få meget hjælp til fx at se om ting mangler at blive loadet eller lignede ved at benytte nogle udvikler-værktøjer, http://www.web-dev.dk/post/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browservc3a6rktc3b8jer.aspx, og Fiddler vil også kunne give rigtig meget.
Avatar billede joki Juniormester
29. oktober 2012 - 08:11 #6
Ved godt jeg ikke gør det nemt :-( min masterpage ser sådan ud

<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Site.master.cs" Inherits="WebApplication1.SiteMaster" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">
<head runat="server">
    <title></title>
    <link href="~/Styles/Site.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
    <asp:ContentPlaceHolder ID="HeadContent" runat="server">
    </asp:ContentPlaceHolder>
</head>
<body>
    <form runat="server">
    <div class="page">
        <div class="header">
            <div class="title">
                <h1>

                </h1>
            </div>
            <div class="loginDisplay">
                <asp:LoginView ID="HeadLoginView" runat="server" EnableViewState="false">
                    <AnonymousTemplate>
                        [ <a href="~/Account/Login.aspx?userType=1" ID="HeadLoginStatus" runat="server">Log In</a> ]
                    </AnonymousTemplate>
                    <LoggedInTemplate>
                        Welcome <span class="bold"><asp:LoginName ID="HeadLoginName" runat="server" /></span>!
                        [ <asp:LoginStatus ID="HeadLoginStatus" runat="server" LogoutAction="Redirect" LogoutText="Log Out" LogoutPageUrl="~/"/> ]
                    </LoggedInTemplate>
                </asp:LoginView>
            </div>
            <div class="clear hideSkiplink">
                <asp:Menu ID="NavigationMenu" runat="server" CssClass="menu" EnableViewState="false" IncludeStyleBlock="false" Orientation="Horizontal">
                    <Items>
                        <asp:MenuItem NavigateUrl="~/Default.aspx" Text="Home"/>
                        <asp:MenuItem NavigateUrl="~/About.aspx" Text="About"/>
                        <asp:MenuItem NavigateUrl="~/EndUserPages/Profile.aspx" Text="Profil"
                            Value="Profil"></asp:MenuItem>
                        <asp:MenuItem Text="Login" Value="Login">
                            <asp:MenuItem NavigateUrl="~/Account/Login.aspx?userType=1" Text="Slutbruger login"
                                Value="Bruger login"></asp:MenuItem>
                            <asp:MenuItem NavigateUrl="~/Account/Login.aspx?userType=0" Text="Bruger login"
                                Value="Bruger login"></asp:MenuItem>
                        </asp:MenuItem>
                    </Items>
                </asp:Menu>
            </div>
        <div class="main">
            <asp:ContentPlaceHolder ID="MainContent" runat="server"/>
        </div>
        <div class="clear">
        </div>
    <div class="footer">

    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2012 - 09:37 #7
Der er jo en css-fil og da det formentlig er heri du har defineret hvad der mangler må det betyde at den ikke bliver loadet korrekt - så det første du skal sikre dig er at filen er tilgængelig for din IIS og dernæst at den i det hele taget bliver loadet.
Avatar billede joki Juniormester
29. oktober 2012 - 09:51 #8
Jeg fandt nedenstående link.
Jeg har ikke afprøvet det endnu, men det kunne tyde på at det er løsningen på mit problem

http://stackoverflow.com/questions/6476899/asp-net-mvc-local-iis-issue-loading-stylesheets
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2012 - 10:11 #9
Nu bestemmer du selvfølgelig helt selv hvordan du vil fejlsøge, men kun at bruge Google lyder meget tidskrævende - benytter du de værktøjer jeg refererer til vil du let kunne fejlsøge i din applikation og ud fra det vil du vide hvad du kan spørge om/søge efter.
Avatar billede joki Juniormester
30. oktober 2012 - 17:42 #10
Så fik jeg downloaded fiddler, men synes ikke den fortæller mig hvor jeg skal lede efter fejlen???
Avatar billede joki Juniormester
30. oktober 2012 - 17:46 #11
under css i ie developer tools skriver den unknown
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2012 - 21:18 #12
det ville også være magi hvis Fiddler kunne det - men fiddler kan fx fortælle om filer du refererer til ikka kan loades (fejl 404), melder en serverfejl tilbage (fejl 500) eller måske slet ikke bliver forsøgt loadet.
Avatar billede joki Juniormester
31. oktober 2012 - 07:43 #13
fandt ud af lidt mere. I ie skriver den "css ignored due to mime type mismatch" har umiddelbart tjekket at css er som mime type i IIS
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2012 - 18:05 #14
så kunne det godt være den manglende "Static Content", der giver problemet.
Avatar billede joki Juniormester
01. november 2012 - 20:17 #15
den er installeret på IIS, det hjalp ikke
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2012 - 22:10 #16
Hvad indeholder din CSS? hvad sker der hvis du kalder den direkte i browseren? Hvad hvis du laver en helt ny fil?
Avatar billede joki Juniormester
03. november 2012 - 07:10 #17
Hvis jeg kalder den direkte i browseren, som redirecter den min default side.
Jeg har ikke prøvet at lave ny fil endnu, kommer snart :-)
Indtil videre har jeg indsat css indhold direkte i min master page, det virker fint.
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2012 - 09:00 #18
hvis den redirecter er der i hvert fald noget alvorligt galt men det er umuligt at gætte sig til hvad ud fra de oplysninger du har givet - det kan for så vidt sagtens være noget kode i din applikation der gør det men mest oplagt er det nok en indstilling i din IIS. Fiddler burde kunne give information om hvorfor der bliver redirected - men ellers prøv på et rigtigt webhotel medmindre du selvfølgelig har tænkt dig at hoste selv.

Inline CSS er generelt en dårlig idé specielt i forhold til SEO.
Avatar billede joki Juniormester
03. november 2012 - 10:24 #19
Jeg prøver at få kigget nærmere på fiddler. Jeg tvivler på det er min kode, det er standard projekt fra visual studio. Jeg har intet ændret i master pagen, eller den side som den kalder.
Ja jeg er klar over inline css er en dårlig ide :-(
Avatar billede joki Juniormester
23. november 2012 - 09:18 #20
Jeg lukker vil du have point?
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2012 - 09:23 #21
kun hvis mine kommentarer har været til hjælp - fandt du en løsning?
Avatar billede joki Juniormester
23. november 2012 - 09:44 #22
Jeg kom det da nærmere med din hjælp, men fandt ikke en korrekt løsning. Det er et studieprojekt, jeg skal præsentere, så jeg klarer mig med inline. Når projektet skal i drift skal vi ikke selv hoste, så antager man har tjek på den hos dem som hoster