Avatar billede wibroe2 Nybegynder
18. oktober 2012 - 19:31 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Forsikring af macbook

Min 2-årige søn hældte i går et stort glas vand, ned i min macbook pro, og den er nu fuldstændig død :-(

Mit spørgsmål er nu om min indboforsikring (hos ALKA) dækker dette tragiske uheld? Macbooken er ca. 4 år gammel. Hvordan skal det meldes hvis jeg bare skal få lidt ud af forsikringen?

Mvh. Wibroe
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. oktober 2012 - 19:43 #1
Det er nok mest nærliggende at spørge din forsikring, da det jo afhænger af hvad der står i din police.

En almindelig indboforsikring dækker det i hvert fald ikke.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
18. oktober 2012 - 20:02 #2
Hvis du har en indboforsikring der dækker elektronik også, så skal du bare fortælle dem hvad der er sket. Min egen søn lavede samme nummer for 1,5 år siden og der var ingen problemer med forsikringen. Fradrag for selvrisiko og måske lidt fordi den er 4 år gammel skal du nok regne med.
Avatar billede Jensahlman Nybegynder
22. oktober 2012 - 20:59 #3
Hejsa!

Hvis din forsikring indeholder en elskade forsikring, så burde du være på den sikre side. Dog er jeg ikke sikker på, om Alka dækker det.

Hvis det blot er en indboforsikring du har, så tror jeg ikke, at den dækker. Hos GF Forsikring og Tryg kan du eksempelvis få en grundpakke, hvor der både er ansvar, ulykke, indbo og elskade forsikring, til en pris der ligner 139-160 kroner om måneden. Her er jeg sikker på, at sådan en pakke ville dække. Læs eventuelt mere om de to indboforsikring de to selskaber udbyder her:
Indboforsikring Studerende

Men hos Alka er jeg ikke lige så sikker. Kan man overhovedet få en grundpakke der? I så fald er det en idé at skifte til, så du er dækket over alle kanter fremover.
Avatar billede wibroe2 Nybegynder
15. november 2012 - 16:43 #4
Alka dækkede det, selv uden ekstra elektronikforsikring. Nu skal den så bare repareres hos edbskader.dk :-(