Avatar billede fuldstop Nybegynder
17. oktober 2012 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

new imagebutton og OnClick event (postback)

Jeg kalder nedenstående subrutine (postback), som lister nogle muligheder for brugeren, samt tilføjer flere imagebuttons som bliver lavet dynamisk til en placeholder.

Mit ønske er at tilføje en onclick event (ikke OnClientClick) på disse image buttons, da der herefter vil blive tilføjet forskellige værdier til  sessions variabler i en anden subrutine (den som image buttonerne skal kalde).

Har dog problemer med at finde ud af hvordan denne onclick event skal "kringles"?

Har prøvet at tilføje Button_Ins.OnClick = "img_click", Button_Ins.Click = "img_click" og rodet lidt med .ascx filer, dog uden at kunne få det til at virke.

Protected Sub Find_Ins_Click(Sender As Object, E As EventArgs)
        Dim sql As String = "SELECT AAA, BBB, CCC FROM XXX"
        Dim conn As OdbcConnection = New OdbcConnection("Driver={Oracle in OraClient11g_home1};UID=xxx;Pwd=xxx;DBQ=xxx;")
        conn.Open()
        Dim comm As OdbcCommand = New OdbcCommand(sql, conn)
        Dim dr As OdbcDataReader = comm.ExecuteReader()
        While (dr.Read())

        Dim button_Ins As New ImageButton()
        Button_Ins.Id = dr("AAA")
                Button_Ins.ImageURL = "addicon.gif"
        Ins_PlaceHolder.Controls.Add(button_Ins)
        Ins_PlaceHolder.Controls.Add(new LiteralControl(dr("BBB") & " " & dr("CCC") & "<br>"))

        End While
        conn.Close()
        dr.Close()
        comm.Dispose()
        conn.Dispose()
    End Sub
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2012 - 22:16 #1
AddHandler Button_Ins.Click, AddressOf Button_Ins_Click
Avatar billede fuldstop Nybegynder
17. oktober 2012 - 22:29 #2
Hej keyser

nu hjælper det en smule :) tak for det.

Har tilføjet

AddHandler Button_Ins.Click, AddressOf button_Click

og lavet en sub som nedenstående:

Protected Sub button_Click(ByVal sender As Object, E As ImageClickEventArgs)
    Label11.Text = "succes"
End Sub

Nu kører det i det mindste uden at jeg får fejl, men kan ikke få det til at vise outputtet for label11, når jeg klikker på button_ins. Tror måske jeg roder lidt rundt i noget postback og page_load :)

Smider du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2012 - 09:44 #3
debug er vejen frem - se hvilken kode der bliver kørt og hvilket der ikke gør. mit bedste gæt er at din imagebutton ikke blive initialiseret tidligt nok ved postback så click-eventen ikke bliver kørt.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
18. oktober 2012 - 10:54 #4
Tror du har ret. Har smidt det hele over i page_load, og kalder det her vha. nogle betingelser, så virker det.

Tak for hjælpen, keysersoze. Smider du lige et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2012 - 23:01 #5
svar :)