Avatar billede Indy Nybegynder
14. oktober 2012 - 13:04 Der er 1 kommentar

ASP: Problem med danske tegn i en gemt fil på serveren...

Jeg har en masse navne i en database som jeg ofte har brug for at trække ud og gemme i en alm. text fil.

Det her jeg lavet en stump kode som gør så kan jeg bare copy/paste det i en text-fil på min computer.

Men jeg ville allerhelst gemme det i en fil på serveren som jeg så bare kunne downloade.

Det gør jeg med denne kode:

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set file = fso.CreateTextFile("d:\domain.dk\temp\iptc\" & varFilnavn & ".xmp", 8)
file.Write(indhold)
file.close

Men når jeg henter filen og vil importere den så er der ingen danske tegn.

Det er vel noget med det format som filen gemmes i på serveren men hvordan ændre jeg det så jeg kan gemme i et format som kan forstå danske tegn.
I programmet hvor filen skal åbnes der er det sat til at arbejde i det det kalder ANSI.

Hvad kan jeg gøre?

/Magnus
Avatar billede softspot Forsker
14. oktober 2012 - 19:29 #1
Du skal nok overveje at bruge UTF-8 encoding. Prøv evt. med dette:

Set strm = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
strm.Open
strm.CharSet = "UTF-8"
strm.WriteText indhold
strm.SaveToFile "d:\domain.dk\temp\iptc\" & varFilnavn & ".xmp", 1
strm.Close

Eksemplet er hentet herfra: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/ITCG/thread/974d76f7-e173-4a2b-b91f-73dff02c6541