Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2012 - 09:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gemme koordinater i drag og drop script?

Hej Alle

Jeg har hentet en Dom Drag & Drop script fra dynamicddrive, kan ses her:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/domdrag/

Jeg kunne tænke mig, om det var muligt at gemme koordinaterne, enten ved at klikke på "infobokse" der dukker op efter der er trækket i boksene, eller via en form. Hvordan kan det lade sig gøre?

Her er min foreløbige kode:

<div style="margin:100px 0 0 200px;; width: 500px; height: 300px; background-color: grey;border: 1px solid black;">

<div id="mydiv1" style="position: relative; width: 100px; height: 100px; background-color: pink; border: 1px solid black; padding: 3px; z-index: 500px;">
Trækmig
</div>

<div id="mydiv2" style="position: relative; width: 100px; height: 100px; background-color: red; border: 1px solid black; padding: 3px; z-index: 100px;">
Drag me!
</div></div>

<script type="text/javascript">
var mydiv=document.getElementById("mydiv1")
Drag.init(mydiv1)
mydiv1.onDragEnd=function(x, y){
alert(x+" "+y)
}
</script>

<script type="text/javascript">
var mydiv=document.getElementById("mydiv2")
Drag.init(mydiv2)
mydiv2.onDragEnd=function(x, y){
alert(x+" "+y)
}
</script>

mvh. rwj
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2012 - 16:35 #1
<ole>

Uden informationer kan vi jo kun gætte:

var mydiv=document.getElementById("mydiv1");
Drag.init(mydiv1);
mydiv1.onDragEnd=function(x, y){
    var elmX = document.getElementById("field_x"),
    elmY = document.getElementById("field_y");
    elmX.value = x;
    elmY.value = y;
    elmX.form.submit();
}

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 17:18 #2
lukker. mvh rwj
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2012 - 17:32 #3
...?!??!!! Skulle det ikke bruges til noget, eller?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 17:46 #4
Jeg fandt efterfølgende ud af, at det ikke kunne bruges som jeg havde forestillet mig. Hensigten var, at mine medlemmer, skulle flytte grafik/foto rundt på siden, herefter blev koordinaterne gemt i db. Når der senere skulle redigeres på siden, virkede de gemte koordinater naturligvis ikke på javascriptet, og derfor kunne jeg alligevel ikke bruges scriptet. Ellers en smart ting, men jeg havde ikke fra start gennemtænkt forløbet:-)

Tak for hjælpen.

Mvh. rwj
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2012 - 17:51 #5
Cool. Det er bare meget rart at høre et lille pip  *o)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 18:09 #6
enig, jeg forglemte mig, det burde være en selvfølge:-)