Avatar billede Chand1020 Nybegynder
13. oktober 2012 - 12:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Upload Umbraco site med MS SQL DB

Hej

Jeg har uploaded et site jeg har udviklet lokalt - Installeret MS sql server 2008R2 - også oprettet plads på servern til DB hos UnoEuro.(Tjekket med dem at jeg godt kan køre denne DB hos dem) Dette skulle være ok.

Inden jeg uploader sitet har jeg ændret i webconfigen og skrevet den adgang der er til min DB. MEN siden er helt blank - den kommer ikke med nogle fejl??
Har også prøvet et andet projekt der får jeg også en blank side.

Nogen der har en idé til hvad jeg gør forkert?
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2012 - 13:57 #1
Du kan prøve at sætte ?umbDebugShowTrace=true på din URL og se hvad den kan give af information.
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
13. oktober 2012 - 14:40 #2
Mener du sådan:
http://www.rockmebabe.dk/?umbDebugShowTrace=true
Der sker intet?
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2012 - 15:48 #3
Ja. Jeg får en fejl 500;

HTTP Error 500.19 - Internal Server Error
The requested page cannot be accessed because the related configuration data for the page is invalid.
Config Error    Cannot read configuration file
Config File    \\?\d:\web\localuser\rockmebabe.dk\public_html\web.config
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
13. oktober 2012 - 16:33 #4
Da jeg oprettede sitet i webmatrixen var det den med CE databasen og når jeg nu uploader skriver jeg den skal bruge min ms sql db i webconfiggen!!
Går den ikke????

Jeg sidder og tænker det måske kan være fejlen?
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2012 - 21:10 #5
Nej - fejlen er helt som skrevet, at filen ikke kan læses.
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2012 - 10:17 #6
funktioner - internetindstillinger - avanceret - fjern kryds i "vis meddelelser om uskadelige http-fejl", så kan du sikkert selv se fejlbeskeder i IE.
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
14. oktober 2012 - 22:30 #7
Tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2012 - 22:52 #8
hvad blev løsningen siden du valgte at beholde point?
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
14. oktober 2012 - 23:03 #9
ØØØ har jeg beholdt point?

Jeg troede du fik dem? Det var meningen!!
Kan jeg gøre det om på denne tråd mon?
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2012 - 09:51 #10
Det er ikke muligt at ændre på - eneste alternativ er oprettelse af et nyt spm.
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2012 - 19:14 #11
nå - anmeldt.
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
17. oktober 2012 - 23:13 #12
Hvad mener du med det?