Avatar billede mortenbock Nybegynder
10. august 2001 - 08:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Indsætte tekstdokumen i et layer.

Jeg starter med linket.

http://www.mortenbock.dk/writes

Jeg vil gerne have ordnet det således, at jeg kan rette i tekstenm blot ved at rette i en tekst fil, som så bliver hentet ind i det layer, som man scroller. Kan det lade sig gøre? Evt. kunne det være et simpelt HTML dokument.

Morten

PS: Jeg er først tilbage til at svare på spørgsmål her i eftermiddag, men skriv endelig gode forslag.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. august 2001 - 09:44 #1
Hvis din server vil være med kan du da lave en server side include i din <div indeni \'<div id=\"divCont\" ...\'

      <div align=\"center\">
<!--#include virtual=\"dinfil.txt\" -->
      </div>

Hvis det er Ok det kun virker i IE, kan du sætte en  src=\"dinfil.txt\"  parameter ind i den div:

      <div align=\"center\" src=\"dinfil.txt\">
      </div>

mvh JakobA
Avatar billede fomse Nybegynder
10. august 2001 - 10:26 #2
Du kan også anvende iframe komb. med ilayer så virker det også i NS.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
10. august 2001 - 10:48 #3
uha....græsk for mig.
Jeg burde måske lige fremhæve, at langt det maeste af siden er lavet med Dreamweaver 3. Selve scroll fidusen kopierede jeg fra en DHTML side, og rodede i flere timer med at få den til at virke...Så jer er ikke så meget inde i koden. Men det lyder da til at det er en ret simpel ændring? Er der én der can copy - paste løsningen, så man kan se hvad der skal gøres?

Morten
Avatar billede engrob Nybegynder
10. august 2001 - 12:03 #4
Kig på det her link. Beskriver præcist det du vil have
http://www.olebole.f2s.com/load_html/index.html
Avatar billede mortenbock Nybegynder
10. august 2001 - 18:43 #5
engrob> Jeg er stadig ikke med på, hvordan jeg sætter det ind i min side.

Siden skal virke nøjagtig som nu, botset fra, at teksten skal hentes fra en .txt fil.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
10. august 2001 - 18:55 #6
Jakob a> Jeg kan ikke få dine forslag til at virke. Skal der gøres andet end at sætte en src= linie?
Avatar billede engrob Nybegynder
10. august 2001 - 19:12 #7
Kig i koden. Så kan du nok godt se hvordan du gør. Du har et layer. I oleboles eksemepel er der også et layer. Det hedder content (id=\"content\"). Det eneste du så skal gøre er at putte det javascript-kode ind i din html-fil. Du skal også huske den sidste stump javascript der. Det med iframen. Hvis du så vil have en textfil til at ligge i diven fra starten, tilføjer du bare onLoad=\"loadHTMLdoc(\'fil.htm\');\" til <body>

Jeg er ikke helt sikker på om du kan nøjes med en tekstfil, eller om du bliver nødt til at lave det til en html-fil. Du skal i hvert fald have
<script language=\"JavaScript\">parent.loadHTMLdocFin(\'content\')</script>
til at ligge i bunden af dokumentet.
Grunden til jeg ikke er helt sikker på om det er godt med en html-fil er at indholdet af det - inklusive html og body-tags - bliver kopieret til diven, og det er måske ikke så korrekt, men det virker da i eksemplet, så du kan vel godt...
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. august 2001 - 19:15 #8
Tak for hjælpen, men jeg har opgivet at rode mere med det.