Avatar billede Thorulf Novice
09. oktober 2012 - 12:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Start af Bat fil efter genstart af pc.

Hej. Håber det er det rette sted at spørge.
Bruger Vista 32.

Hvordan får man en Batfil til at starte 2 min efter at PCen er startet op, efter en reboot.

Problemet:
Jeg har en MC server som selv lukker ned. og genstarter PCen. der virker fint.

Mit problem er at hvis batfilen starter op inden PCen er helt oppe at køre vil Bat filen ikke starte programmet. den blinker en gang og det var det.

Og når jeg selv trykker på filen starter den fint. Bruger jeg opgavestyring til at starte den flipper den ud og starter ikke op. Hjælp mig venligst takker

den skal starte denne fil:
@ECHO OFF
IF /I "%PROCESSOR_ARCHITECTURE:~-2%"=="64"  java -Xms1024M -Xmx2048M -jar "%~dp0craftbukkit.jar"
IF /I "%PROCESSOR_ARCHITECTURE:~-2%"=="86"  java -Xincgc -Xmx1024M -jar "%~dp0craftbukkit.jar"
09. oktober 2012 - 12:22 #1
Velkommen til E. ...

Hmmm... Tanke ...

Hvad med at starte med en slags LOOP der spørger efter om "Serveren" er levende ?
Evt. via PING ?
Avatar billede Thorulf Novice
09. oktober 2012 - 12:30 #2
er ikke helt med men er også ny i det.

men hvorfor dur Opgavestyring ikke til det? starter den programmer op på en anden måde som hvis man selv trykkede på filen?

Eller kan man lave en batfil til opgavestyring som kan finde ud af at starte min Bat fil op?
Avatar billede Thorulf Novice
09. oktober 2012 - 12:36 #3
Eller er det muligt at ligge ping ind som gør at den først kontrolerer om Pcen er startet helt op og har forbindelse til nettet inden den går vidre i filen som ex.

og hvis i ville skive kildecoden som det skal stå ville jeg være taknemlig.

eks. Bare en tanke på dit forslag karise_larry ved ikke om det dur men er desperat for at få det til at virke:

@ECHO OFF
"wait ping til den har forbindelse. Fortsæt
next start programmet.

IF /I "%PROCESSOR_ARCHITECTURE:~-2%"=="64"  java -Xms1024M -Xmx2048M -jar "%~dp0craftbukkit.jar"
IF /I "%PROCESSOR_ARCHITECTURE:~-2%"=="86"  java -Xincgc -Xmx1024M -jar "%~dp0craftbukkit.jar"
09. oktober 2012 - 12:57 #4
(Nemlig - Vender tilbage senere ...)
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2012 - 15:03 #5
<ole>

Jeg har en HTA, som skal startes med et mindre delay, hvergang maskinen bootes. Det har jeg gjort med en VBS-fil med dette indhold:

Dim path, objShell
path = "C:\sti\...\til\fooBar.hta"
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")

WScript.Sleep 120000

objShell.Run Chr(34) & path & Chr(34)
WScript.Quit

Set objShell = Nothing

Derudover har jeg på denne sti i RegEdit:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\

- oprettet en ny key, indeholdende stien til VBS-filen.

Det soiller uden problemer, og vil uden tvivl også virke hos dig  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Thorulf Novice
09. oktober 2012 - 15:34 #6
Da fik du mig ned på bar bund.
Har ikke arbejdet med VBS filer før og er meget usikker der.
Det samme med RegEdit jeg ved havd det er og hvor, men har ikke ændret noget der før kun kikket lidt rundt der.
så skal jeg bruge den model kræves det desvære en god guide eller en der kan sætte det op over TeamViewer.

Eller et andet forslag.
For vil vildt gerne have det løst.
09. oktober 2012 - 16:59 #7
Mht delay ->

For any MS-DOS or Windows version with a TCP/IP client, PING can be used to delay execution for a number of seconds.
If specified (-w switch), PING will wait for a number of milliseconds between two pings before giving a time-out.

PING 1.1.1.1 -n 1 -w 60000 >NUL

will delay execution of the next command 60 seconds, provided 1.1.1.1 is not a valid IP address (I previously used -n 60 -w 1000 which should theoretically result in the same delay, but as Greg Hassler pointed out this may be highly inaccurate on some computers).
Avatar billede Thorulf Novice
09. oktober 2012 - 19:55 #8
Her lige testet det og ser lovende ud med ping som forsinker. takker
Avatar billede Thorulf Novice
09. oktober 2012 - 19:59 #9
hvordan kan man give poeng til dig

karise_larry
10. oktober 2012 - 13:25 #10
10. oktober 2012 - 13:25 #11
Ping...

Hermed et [svar] ...