Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
05. oktober 2012 - 16:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra en tabel til en anden

Hej Eksperter,

Jeg har et problem. Jeg skal have nogle madretter flyttet over i Wordpress.

Fra tabellen 'madretter' kolonnen 'madretter' til tabellen 'wp_posts' kolonnen 'post_content' hvor 'madretid' i tabellen 'madretter' er = ID i tabellen 'wp_post'.

Jeg prøvede selv følgende:

UPDATE wp_posts SET post_content.wp_posts = madretter.madretter WHERE ID.wp_posts = madretid.madretter

Den kan ikke finde tabellen ID.wp_posts?

Hvad gør jeg forkert?

Kan man forresten kopiere et felt til et andet uden at slette indholdet af det oprindelige felt bare lave mellemrum bindestreg mellemrum og indsætte værdien efter det som står i feltet?

Håber i kan hjælpe :)

De bedste hilsner,
Martin
05. oktober 2012 - 17:51 #1
Hvis jeg har forstået problemstillingen korrekt tror jeg at du kan bruge denne query:

UPDATE wp_post w JOIN madretter m ON w.ID = m.id SET post_content = madretter;
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
05. oktober 2012 - 18:04 #2
Hej Christian,

Det virker så fantastisk.

Tusinde tak for hjælpen endnu en gang (du har hjulpet mig før), poster et svar så får du point, kan ikke huske om du samler :)

Ved du evt. om dette kan lade sig gøre:
Kopiere indholdet af et felt til et andet uden at slette indholdet af det oprindelige felt bare lave mellemrum bindestreg mellemrum og indsætte værdien efter det som står i feltet i forvejen?
05. oktober 2012 - 18:37 #3
Svar fra mig.