Avatar billede tobrukDk Novice
27. september 2012 - 16:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruger indhold

Hej

Det er sådan at når man kommer over på bruges profil så skal den ind hente alle det som den skal men hvis jeg bruger "$_SESSION" så virker det helt fint, men hvis jeg bruger "$_get" så virker det overhovedet ikke på nogle måde

som jeg kan vise den her

<?php
                    if ($stmt = $mysqli->prepare('SELECT `rank`, `brugernavn`, `profilbillede`, `profilbillede_godkendt`, `navn`, `efternavn`, `profiltekst`, `alder`, `status`, `kon`, `seksualitet` FROM `bruger` WHERE `id` = ?')) {
                    $stmt->bind_param('i', $id);
                    $id = $_SESSION["id"];

                    $stmt->execute();
                    $stmt->store_result();
                    $stmt->bind_result($rank, $brugernavn, $profilbillede, $profilbillede_godkendt, $navn, $efternavn, $profiltekst, $alder, $status, $kon, $seksualitet);
                    while ($stmt->fetch()) {
                        echo "<h1>" . "Velkommen til " . $brugernavn . "'s profil" . "</h1>";

                    if($profilbillede_godkendt == 1)
                    {
                    ?>

Det her virker 100% som jeg lige har skrevet og der er ingen problemer eller ligne.

Men gør jeg sådan her virker det overhovedet ikke på nogle måde...

<?php
                    if ($stmt = $mysqli->prepare('SELECT `rank`, `brugernavn`, `profilbillede`, `profilbillede_godkendt`, `navn`, `efternavn`, `profiltekst`, `alder`, `status`, `kon`, `seksualitet` FROM `bruger` WHERE `id` = ?')) {
                    $stmt->bind_param('i', $id);
                    $id = $_GET["id"];

                    $stmt->execute();
                    $stmt->store_result();
                    $stmt->bind_result($rank, $brugernavn, $profilbillede, $profilbillede_godkendt, $navn, $efternavn, $profiltekst, $alder, $status, $kon, $seksualitet);
                    while ($stmt->fetch()) {
                        echo "<h1>" . "Velkommen til " . $brugernavn . "'s profil" . "</h1>";

                    if($profilbillede_godkendt == 1)
                    {
                    ?>

Sådan her ser min menu ude, da den skal vise om det er en bruger fra databasen så har jeg gjort sådan her;

<?php
    include ("inc/db/db.php");
    if($stmt = $mysqli->prepare('SELECT `rank`,`id` FROM `bruger` WHERE `id` = ?')){
      $stmt->bind_param("s", $id);
      $id = $_SESSION["id"];
      $stmt->execute();
      $stmt->bind_result($rank, $id);
      $stmt->fetch();

      switch($rank){
        case 1:
        //bruger
        ?>
            <li><a href="/forside/">Forside</a></li>
            <li><a href="/bruger/">Brugere</a></li>
            <li><a href="/opslag/">Opslag</a></li>
            <li><a href="/nyeste-billeder/">Nyeste billeder</a></li>
            <li class="dropdown">
                <a href="#"><?php echo $_SESSION["brugernavn"];?>'s Indstillinger</a>
                <ul>
                    <li><a href="/profil/<?php echo $id;?>/">Profil</a></li>
                    <li><a href="#">Billeder</a></li>
                    <li><a href="#">Ret Profil</a></li>
                    <li><a href="/log-ud/">Log ud</a></li>
                </ul>
            </li>
            <li><a href="#">Hjælp</a></li>
        <?php
        break;
        case 2:
        //bruger
        ?>
            <li><a href="/forside/">Forside</a></li>
            <li><a href="/bruger/">Brugere</a></li>
            <li><a href="/opslag/">Opslag</a></li>
            <li><a href="/nyeste-billeder/">Nyeste billeder</a></li>
            <li class="dropdown">
                <a href="#"><?php echo $_SESSION["brugernavn"];?>'s Indstillinger</a>
                <ul>
                    <li><a href="/profil/<?php echo $_SESSION["id"];?>/">Profil</a></li>
                    <li><a href="#">Billeder</a></li>
                    <li><a href="#">Ret Profil</a></li>
                    <li><a href="/log-ud/">Log ud</a></li>
                </ul>
            </li>
            <li><a href="#">Hjælp</a></li>
        <?php
        break;
        default:
        ?>
            <li><a href="/forside/">Forside</a></li>
            <li><a href="/bruger/">Bruger</a></li>
            <li><a href="/opslag/">Opslag</a></li>
            <li><a href="/nyeste-billeder/">Nyeste billeder</a></li>
        <?php
      }
      $stmt->close();
    } else {
      echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $mysqli->error;
    }
    ?>

Der er ingen fejl på menu eller ligne, men den gider bare ikke hente infomation hvis det er $_get,
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2012 - 17:01 #1
Du skal have din $id = $_GET["id"]; længere op:

$id = $_GET["id"];
if ($stmt = $mysqli->prepare('S....
Avatar billede tobrukDk Novice
27. september 2012 - 17:27 #2
http://www.eksperten.dk/guide/1480

if ($stmt = $mysqli->prepare('SELECT `fornavn`, `efternavn` FROM `tabel` WHERE `id` > ?')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('i', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_GET['id'];
Avatar billede tobrukDk Novice
27. september 2012 - 18:59 #3
Hvordan mener du helt?. Jeg tror du skal kigge på den måde olebole ar lavet mysqli?
Avatar billede tobrukDk Novice
28. september 2012 - 00:54 #4
Det virker nu!