Avatar billede Mentor Juniormester
22. september 2012 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ping default gateway ved klik

Hej eksperter.

Jeg har lige nu et program, hvor jeg beder en brug om at ping sin default gateway adresse. Selve adressen bliver udskrevet på skærmen i samme ombæring. Derefter har man muligheden for at svare om det virkede med ja eller nej.

Jeg kunne dog godt tænke mig, at følgende kode også kom til at virke med default gateway (som den selv finder på den pågældende computer). Lige nu kan jeg, som i eksemplet, kun få det til at virke ved en forudindtastet værdi.

Console.Write("Ping 127.0.0.1 (Loopback). Tryk på enter for at udføre handlingen.");
                input = Console.ReadLine();
                Console.Write("\nPinger...");
                System.Threading.Thread.Sleep(1500);
                string strhost = "127.0.0.1";
                if (strhost.Length > 0)
                {
                    Ping pingSender = new Ping();
                    PingOptions options = new PingOptions();
                    options.DontFragment = true;
                    // Create a buffer of 32 bytes of data to be transmitted.
                    string data = "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa";
                    byte[] buffer = Encoding.ASCII.GetBytes(data);
                    int timeout = 120;
                    try
                    {
                        PingReply reply = pingSender.Send(strhost, timeout, buffer, options);
                        if (reply.Status == IPStatus.Success)
                        {
                            Console.WriteLine("\n\nDet virkede. Tryk på enter for at fortsætte.");
                            Console.ReadKey();
                            gatewayramme();

                        }
                        else
                        {
                            Console.WriteLine("\n\nDet virkede ikke. Tryk på enter for at fortsætte.");
                            Console.ReadKey();
                            loopbacknej();
                        }
                        Console.ReadKey();
Avatar billede Mentor Juniormester
22. september 2012 - 16:26 #2
Det er nok bare mig, der er idiot, men jeg kan sgu aldrig få de der til at fungere. Jeg er pænt newbie.
Avatar billede lclemens Nybegynder
22. september 2012 - 16:39 #3
Det burde virke uden videre. Bare husk en reference til det rette namespace

using System.Net.NetworkInformation;

Eksemplet tager højde for mere end et netkort og mere end en gateway per kort. Derfor alle de foreach
Avatar billede Mentor Juniormester
22. september 2012 - 16:45 #4
Jeg får en fejl, der hedder "Program ... does not contain astatic 'Main' method suitable for any entry point".

Jeg kan godt se, hvor du vil hen med denne, for det ligner, man ville kunne bygge videre på den, med den kode jeg skrev i første indlæg.

Men jeg kan sgu ikke få den til at køre.
Avatar billede Mentor Juniormester
22. september 2012 - 17:10 #5
Har selv fundet en løsning på en anden måde.

Tak for kommentarene.