Avatar billede cerby Nybegynder
15. september 2012 - 20:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

simpelt spørgsmål omkring Length

Hej folkens, jeg har hvad jeg selv tror er et svar på mit eget spørgsmål, men jeg vil gerne lige have af- eller bekræftet hvorvidt det er rigtigt.
--------------------------------------------------------------
Console.Write("indtast noget tekst og få at vide hvor mange gange e er i teksten  ");
            string opg7 = Console.ReadLine();
            int count = opg7.Split('e').Length -1;
            Console.WriteLine("der er {0} e'er i det du skrev",count);
--------------------------------------------------------------
hvorfor tæller den en ekstra, hvis man ikke indsætter -1 (trækker en fra) ved length?
mit eget gæt er at det er fordi den faktisk tæller mellem bogstaverne i stedet for at tælle det egentlige bogstav.
Avatar billede runesoft Nybegynder
15. september 2012 - 20:51 #1
Fordi .Split() deler teksten op ved hvert 'e'.  "Hej" bliver altså til 2 dele
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2012 - 20:51 #2
Split("xexex") bliver til { "x", "x", "x" } saa 3 x'er betyder 2 e'er