Avatar billede edb Nybegynder
12. januar 2000 - 15:26 Der er 9 kommentarer

opret table i access

Hvordan opretter man en tabel i access?. jeg har gjort følgende , men den opretter ikke en skid:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("/log/varer.mdb")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
sql = "CREATE TABLE test (Fornavn TEXT, Efternavn TEXT)"
Conn.Close
Set conn = nothing
Avatar billede dmk Nybegynder
12. januar 2000 - 15:44 #1
Mangler du ikke en eller anden form for Execute- kommando? Du har bare sat din variabel sql lig med din Create Table sætning, men aldrig udført den!

DMK
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
13. januar 2000 - 08:24 #2
Hvis du kigger i ACCESS hjælpefilen står der under CREATE TABLE:

Bemærk!  Microsoft Jet-databasemotoren (læs som ACCESS) understøtter ikke brugen af CREATE TABLE eller DDL-sætninger med ikke-Microsoft Jet-databasemotordatabaser. Du skal i stedet bruge DAO Create-metoderne.

Du kan bl.a. også se hvordan du ellers kan programmere dig ud af det.
Avatar billede privaten Nybegynder
13. januar 2000 - 09:39 #3
Det man gør i SQL er noget i den retning:

CREATE TABLE "UserDBName"
(
  Efternavn CHAR(40),
  Fornavn  CHAR(25)
)

DNS / Microsoft engine (ikke testet):

<%
Option Explicit

Dim objDB
Dim objRS
Dim sDBName

' Skal oprettes i ODBC32 (kontrolpanel)
sDBName = "DSN=UserDB"
' Alternativt skal man pege på databasen:
"driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=C:\..\..\UserDBName.mdb"

Set objDB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objDB.Open sDBName

Set objRS = objDB.Execute("CREATE TABLE ThisTable (EfterNavn TEXT, ForNavn TEXT);"

Avatar billede edb Nybegynder
15. januar 2000 - 21:34 #4
Tak for jeres svar!. Det hjalp mig til at komme  videre.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
17. januar 2000 - 08:49 #5
Hvad med point fordelingen???
Avatar billede jlc Nybegynder
20. januar 2000 - 23:48 #6
til privaten

Det er måske ufint - men jeg kigge lige med, og forsøgte at tilpasse et af mine script efter dit eksempel.

jeg får en underlig fejl (måske skulle jeg oprette et nyt spørgsmål) men kort alligevel.

er det nødvendigt med en objDB.close - for det ser ud til jeg får en fejl hvis jeg gør det ??
Lund
Avatar billede privaten Nybegynder
21. januar 2000 - 08:48 #7
Hej JLC,

Det er helt iorden!

Du bør altid lukke og skulle efter dig..

Jeg er ikke sikker på at der "sker noget ved at lade være", idet sessionen jo dør efter timeout, men alligevel...

Kan du ikke prøve at uddybe dit problem, eller alternativt sende det til mig på mailen

Avatar billede jlc Nybegynder
21. januar 2000 - 12:57 #8
2 privaten

Jeg sender dig noget når jeg kommer hjem igen, det undrede mig bare.

Lund
Avatar billede privaten Nybegynder
26. januar 2000 - 09:21 #9

> JLC

Du du min mail?